سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

بطری‌های پلاستیکی، مضرات زیادی هم برای ما و هم برای محیط‌زیست اطراف ما دارند.

دوچرخه شماره ۸۷۵

از روند تولید آن‌ها گرفته تا خطرهایی که برای طبیعت و... دارند که بارها و بارها درباره‌شان صحبت شده است. اما کنار گذاشتن آن‌ها به‌این راحتی‌ نیست.

از طرفی، ارزان و در دسترسند و در زندگی روزمره زیاد به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنیم و از طرف دیگر هنوز جایگزین مناسبی برای آن‌ها پیدا نشده که بتواند هم کارایی داشته باشد و هم ارزان باشد و به تولید انبوه برسد.

برای همین است که اين موضوع، يعني يافتن جايگزيني مناسب براي  بطري پلاستيكي، برای بسیاری از دانشمندان، موضوعی داغ و مهم است و هرساله زمان و هزینه‌ی زیادی صرف آن می‌شود.

به‌تازگی، شرکت دانش‌بنیانی در لندن به نام «اسکیپینگ‌راکس» (Skipping Rocks) اقدام به تولید بطری‌هایی برای آب و دیگر نوشیدنی‌ها کرده که به جای پلاستیک، از مواد طبیعی ساخته شده‌اند که می‌شود آن‌ها را خورد!

این بطری‌ها از گیاهان و عصاره‌ي جلبک دریایی ساخته شده‌اند و به گفته‌ي شرکت سازنده‌ی آن، در فرآیند ساخت آن پنج برابر کم‌تر از بطری‌های معمولی گاز دی‌اکسیدکربن (CO2)تولید می‌شود.

از طرفی هزینه‌ی تولید آن‌ها هم از پلاستیک کم‌تر است و مهم‌تر از همه‌ي این‌ها، نسبت به بطری‌های معمولی، هم برای ما و هم برای محیط‌زیست سالم‌ترند؛ چون دیگر بطری‌ای در کار نیست.

حال باید منتظر بمانیم تا ببینم آیا این محصول به تولید و مصرف همگانی می‌رسد یا هم‌چون بشقاب‌های خوردنی و سازگار با محیط زیستی که سال 2014 ميلادي به‌همت یک زوج بلژیکی تولید شد، صرفاً در حد توليد چند نمونه باقی می‌ماند؟

کد خبر 369487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha