همشهری آنلاین: نگرانی‌ها در مورد عدم پایبندی آمریکا به توافق اقلیمی پاریس در کانون اصلی مذاکرات آب و هوایی سازمان ملل در شهر "بن" آلمان قرار گرفته است.

نگرانی از عدم پایبندی آمریکا به توافق پاریس در مذاکرات اقلیمی ملل متحد

به گزارش ایسنا، مذاکره‌کنندگانی از ۲۰۰ کشور جهان برای مدت دو هفته در شهر بن آلمان گردهم آمده‌اند تا جهت تدوین دستورالعملی برای توافق پاریس با یکدیگر مذاکره کنند. هرچند نگرانی فزآینده در مورد عدم پایبندی دونالد ترامپ به این توافق، موضوع مورد بحث را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

نشست ماه مه سازمان ملل با موضوع مذاکرات اقلیمی اولین گردهمایی نمایندگان کشورها از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ است. همچنین این نگرانی وجود دارد که به زودی رییس جمهور جدید آمریکا تصمیم بگیرد تا به مشارکت این کشور در قرارداد پاریس خاتمه دهد.

"توریک ابراهیم" وزیر محیط زیست و انرژی مالدیو گفت: همچنان بر این باوریم که این توافق نه تنها برای از بین بردن تاثیرات مخرب بحران اقلیمی همچون از بین رفتن این کشور به دلیل افزایش سطح آب، حیاتی است بلکه به توانایی کشورها برای مقابله با مشکلاتی که تنها از طریق مشارکت بین‌المللی حل می‌شوند، نیز معتقدیم.

دونالد ترامپ در طول کمپین انتخاباتی خود مخالفت خود را با توافق اقلیمی پاریس ابراز کرده بود. او همچنین اظهار کرده بود این توافق را که به تایید بیش از ۱۴۰ کشور جهان رسیده لغو خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، ترامپ معتقد است این توافق زیست‌محیطی مانع غیرضروری برای صنایع زغال سنگ، نفت و گاز است.

کد خبر 369457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha