همشهری آنلاین: چین قصد دارد سریع‌ترین قطار جهان را تا ۲۰۲۰ راه‌اندازی کند. این قطار در مسیر داخلی با سرعت ۲۵۰ مایل بر ساعت و در مسیرهای بین‌المللی با سرعت ۳۷۳ مایل بر ساعت حرکت می‌کند.

چین تا ۲۰۲۰ سریع‌ترین قطار جهان را می‌سازد

به گزارش مهر، چین بزرگ‌ترین شبکه ریلی قطارهای سریع‌السیر را در اختیار دارد. بنابر این تعجبی ندارد که این کشور قصد دارد تا ۲۰۲۰ میلادی سریع‌ترین قطار دنیا را راه‌اندازی کند.

مراحل توسعه و ساخت قطارهای داخلی و بین‌المللی سریع از هم اکنون مشخص شده است. سرعت قطارهای سریع‌السیر داخلی به ۲۵۰ مایل در ساعت و قطارهای بین‌المللی ۳۷۳ مایل برساعت اعلام شده است.

شرکت CRRC در چین این قطارها را با توجه به نوین‌ترین فناوری‌ها خواهد ساخت. به هرحال در صورت ساخت قطارهایی با چنین سرعت فاصله بین پکن و شانگهای (دو شهر بزرگ جین) دو ساعت خواهد بود. همچنین شبکه ریل بین‌المللی حدود ۶۰ کشور را به یکدیگر متصل می‌کند.

طبق گزارش این رسانه قطار سریع‌السیر چینی نسبت به نمونه‌های کنونی ۱۰ درصد انرژی کم‌تری مصرف می‌کند. در این قطار از مواد نوین مانند فیبرکربنی و آلیاژ آلومينیوم استفاده می‌شود تا علاوه بر کاهش وزن به صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز کمک کند.

بخش‌هایی از این ریل به طور آزمایشی در پکن در حال ساخت است که تا ۲۰۱۹ تکمیل می‌شود.

کد خبر 369281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha