جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه نیمه اردیبهشت در تهران به امامت آیـ‌ت‌الله امامی کاشانی اقامه شد.

امامی کاشانی آیت‌الله

به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی کاشانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ابتدای خطبه دوم خود با عرض تسلیت به خانواده‌های معدن چیان جان باخته استان گلستان و مسألت رحمت و غفران الهی برای آن‌ها افزود: به مناسبت روز معلم به معلمین عزیز نیز توصیه می‌کنم که به تعلیم و تربیت حریص باشند. همین طور به کارگران به مناسبت روز کارگر که به خوبی کار خود اهمیت بدهند به طوری که بتوانند کارشان را عرضه کنندو تولید کشور بتواند با تولید دنیا رقابت کند.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه همچنین با اشاره به بزرگداشت سال روز سربازان گمنام و همچنین هفته هلال احمر برای فعالین این حوزه ها آرزوی موفقیت کرد.

وی در ادامه در مورد مقوله انتخابات نیز اظهار کرد و گفت: در انتخابات‌ها و موضوع تعیین رئیس‌جمهور مسئله مهمتری وجود دارد و آن کشور و جامعه ما است. جامعه ما این ملتی بود که انقلاب را به این جا رساندند. این جامعه نباید لطمه بخورد. یعنی اضطراب و تزلزل نباید باشد. جامعه ما باید آرام باشد. صحبت‌ها و مناظرات انجام بگیرد و به هر کجا که خیر خدا است به همان منتهی شود.

وی افزود: اما آنچه مهم است توجه به متن و معنویت جامعه است و راه‌هایی که این حرکت جامعه را تکان می‌دهد از آن باید اجتناب شود. نکته دوم در این انتخابات این است که وحدت سیاسی باید در کشور حفظ شود.

خطیب نماز جمعه تهران در خصوص مسائل جاری سیاسی کشور در ایام نزدیک به انتخابات گفت:‌ در انتخابات که افراد مسائلی را مطرح می‌کنند باید به مسئله وحدت سیاسی نیز در نهایت توجه داشته باشند. این وحدت در کلام پیامبر گرامی اسلام نیز وجود دارد که فرمودند که به هم عصبانی نشوید و از هم دور نشوید و به هم حسد نورزید که این حدیث معتبری است.

وی با اظهارنکات دیگر در مورد مسئله انتخابات و مسائل سیاسی کشور ادامه داد: دنیا چندین سال است که از اول انقلاب برای این کشور برنامه ریخته است، اما ما به هر کجا که رسیده‌ایم با این مردم و حفظ وحدت و انسجام رسیده ایم آن هم بر محور ولایت فقیه ، حکومت فقه، عقل ، عدل ، تقوا و حفظ موازین شرعی. این وحدت در هر شرایطی نباید تکان بخورد. این انسجام سیاسی در هر شرایطی بایددر استحکام کامل خودش باشد.

وی با بیان اینکه چشم همه دنیا به این است که این وحدت بهم بریزد و عمود این خیمه که ولایت فقیه است تضعیف شود گفت:‌ کاندیداهای محترم به خداوند توکل کنند و از خدا بخواهند که در موفق شدن برای حل مسائل اقتصادی جامعه تلاش کنند. امروز جامعه ما دچار بیماری اقتصادی شده است. درمان این بیماری یک حرکت جهادی می‌خواهد . اینکه چه گروه‌هایی را انتخاب کنیم که بتوانند با تولیدات داخلی با تولید خارجی مقابله کنند مهم است. اما آن آقای محترمی که رای نیاورد اگر نیت اش حل این بیماری باشد باز هم اجر خودش را خواهد گرفت.

خطیب این هفته نماز جمعه عبادی سیاسی تهران در خطبه‌های عبادی خود در خطبه اول با تاکید بر ضرورت توکل به حول و قوه الهی گفت:‌ آیات یازده و دوازده شریفه سوره ابراهیم در زمینه اهمیت توکل است که می‌فرماید که چرا ما به خدا توکل نکنیم با اینکه خدا راه‌ها را نشان داده و موفقیتهارا به نتیجه رسانده، زحمت‌ها را به ثمر نشانده و هدف تامین شده است گرچه شما ما را اذیت کردید و ما صبر کردیم.

امامی کاشانی با بیان اینکه ما برای ادامه راه خود به خدا باید توکل کنیم و همان راه را برویم گفت:‌ چرا ما وقتی نتیجه توکل را دیده ایم به خدا توکل نکنیم؟ چرا خدا را وکیل نکنیم و کارها را در دامن خدا قرار ندهیم.البته توکل انبیاء با توکل مومنین تفاوت دارد. توکل مومنین عادی است اما توکل پیامبران توکلی خاص در مرحله‌ای عالی و بلند است.

وی به مناسبت فرارسیدن ایام نیمه شعبان و ولادت با سعادت امام عصر (عج) گفت:‌ انسان بدون وجود حضرت ولی عصر(عج) اصلا توجیه ندارد ذات او توجیه ذات عالم است. از اسم جلال او جهان نجات پیدا می‌کند همانطور که اقبال لاهوری نیز در ابیاتی در توصیف امام عصر (عج) در واقع می‌خواهد بگوید که حجت خدا مظهر جمال و جلال هستی است.اسم جلال اسمی است که در برابر دشمن می‌ایستد و اقبال می‌گوید از جلال او عالم نجات می یابد.

کد خبر 368972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha