مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

روز گذشته شهروندان غرب تهران شاهد برگزاری آیین افتتاح ۱۲۰پروژه فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و خدماتی با حضور معاونان فنی و عمرانی و معماری و شهرسازی شهردار تهران، شهردار منطقه۵ و ائمه جماعات این منطقه بودند.

بوستان جانبازان

 معاون فني و عمراني شهرداري تهران در مراسم آيين افتتاح اين پروژه‌ها با اشاره به حضور بهترين شهرداران پايتخت در چند سال اخير در منطقه5 گفت: شهر تهران تا سال84 حدود نيمي از زيرساخت‌هاي مصوبش در طرح‌هاي توسعه شهري تحقق يافته بود و امروز به بيش از 90درصد رسيده كه اين ميزان در طول 12سال، برابر است با 3برابر زماني قبل از خودش.

بررسي‌هاي انجام شده همچنين نشان مي‌دهد كه در اين 12سال، 3برابر 12سال قبلش براي تهران اعتبار و پيشرفت عمراني درنظرگرفته شده است. جاويد تصريح كرد: «از كارنامه غيرقابل دفاع برخي افراد كه از افراد پرتلاش ايراد مي‌گيرند، دفاع نمي‌كنم. اينها قلب انسان را مكدر مي‌كند، خداوند بهترين بيناست.»

وي با اشاره به سكونت خود در محله اباذر اين منطقه گفت: شاهد پيشرفت‌هاي بسيار در اين سال‌ها بوده‌ام كه حركت مستمر و شجاعانه و خدمت صادقانه در بيش از يك دهه در تهران موجب اين پيشرفت‌ها شده است. عليرضا جاويد همچنين به مقايسه و پيشرفت زيرساخت‌هاي پايتخت طي 12سال اخير دوره مديريت شهري با قبل از آن پرداخت و افزود: ‌تا سال84 تنها 300كيلومتر بزرگراه در تهران وجود داشت كه در سال96 با رشد 90درصد به بالغ بر 550كيلومتر رسيده است. تا سال84 درمجموع 150تقاطع غيرهمسطح و پل در پايتخت بود كه هم‌اكنون با رشد 120درصدي به 350مورد رسيده كه حدود 10درصد آنها هم در منطقه5 قرار دارد. تا سال84 شهر تهران 2تجربه ناموفق در احداث تونل شهري داشت؛ يكي زيرگذر 17شهريور كه 10سال ناتمام مانده بود و ديگري تونل رسالت كه احداث آن 10سال طول كشيد اما در اين 12سال اين پروژه‌ها تكميل و بهره‌برداري شدند و 2تونل توحيد و نيايش هم احداث شدند. به گفته معاون فني و عمراني شهرداري همچنين تا مردادماه 3تونل شهري ديگر افتتاح خواهند شد. تونل زيرگذر ضربعلي‌زاده زير ريل راه‌آهن در منطقه‌يك، تونل زيرسطحي بزرگراه مدرس با نام آرش - اسفنديار در منطقه3 و تونل زيرسطحي چيتگر در امتداد بزرگراه حكيم در منطقه22.

به‌گفته وي، تا پايان مرداد نيز احداث تمام خطوط مصوب مترو تهران به پايان خواهد رسيد و اين شهر آماده خواهد شد با طراحي جديد امكانات مختلف خودش در حوزه‌هاي گوناگون را تا دو سه برابر وضع موجود توسعه دهد.

  • افزايش قابل توجه سرانه فضاي سبز در منطقه

محسن اسدي، شهردار منطقه5 نيز در مراسم ديروز با اشاره به صرف هزينه 2هزارميليارد ريالي اين پروژه‌ها به تعدادي از آنها اشاره كرد و گفت: احداث 4سراي محله، ‌ساخت مددسرا در سال گذشته، احداث نمازخانه‌ها و كمك به راه‌اندازي مساجد 16گانه، مجموعه شهربانو، ورزشگاه جنت‌آباد شمالي، 7زمين روباز ورزشي، ايجاد بالابر و آسانسور در منازل معلولان، احداث بوستان بزرگ جانبازان با طراحي خاص ويژه جانبازان، توسعه 330هكتاري جنگلكاري بوستان كوهسار، اجراي 15طرح ترافيكي با تمركز بر كاهش تصادفات ازجمله اين پروژه‌ها بودند. به گفته اسدي، سيستم‌هاي حمل‌ونقل عمومي منطقه نيز تا پايان سال گذشته به 90درصد همپوشاني رسيده‌. هم‌اكنون 2500عامل اجرايي زير سطح منطقه5 مشغول كار در مترو هستند و خط6 مترو با داشتن 7 ايستگاه هم به‌زودي بهره‌برداري مي‌شود.

شهرداري منطقه تا ‌ماه آينده از پساب فاضلاب شهرك اكباتان براي آبياري فضاي سبز استفاده خواهد كرد. راه‌اندازي فروشگاه شهروند و 4بازار تره‌بار هم اقدامات ديگري بود كه وي به آنها اشاره كرد.

همچنين اقدامات عمراني بسياري در محدوده حريم منطقه و جاده مسير امامزاده داوود انجام شده است. اين منطقه كه دومين از نظر جمعيت و سومين از نظر وسعت در ميان مناطق 22گانه تهران است، فضاي سبزش هم‌اكنون به 19.3مترمربع رسيده كه با احتساب فضاي سبز حاشيه‌اي، معابر و جنگلكاري و املاك خصوصي به 30.4مترمربع مي‌رسد.

  • پل صدر، نمونه رويكرد ما مي‌توانيم است

حجت‌الاسلام صالح‌نيا، امام جمعه كن نيز روزگذشته طي سخناني با اشاره به حاكميت مردم بر مردم در تهران گفت: در 12سال اخير عده‌اي در اتاق‌هاي دربسته ننشستند تا تصميم بگيرند. شوراياري‌ها كه عده‌اي وعده دادند و عمل نكردند، در اين دوره اجرا شد و اختيارات به آنها داده شد. وي با اشاره به كساني كه بي‌نام و نشان در دوران جنگ كار كردند، گفت: بايد ديد چه رويكردهايي در كشور موفق بوده. بيشترين خدمات شهرداري در 12سال اخير و در اوج تحريم‌هاي فلج‌كننده اجرا شد. ما به پل صدر افتخار مي‌كنيم. چنين پروژه‌هايي با رويكرد ما مي‌توانيم انجام شد. با اين رويكرد مي‌توان بر ظرفيت داخل تكيه كرد. ولي زمان نيز معتقد است با تكيه بر ظرفيت داخلي مي‌توان به تراز كشورهاي اول دنيا رسيد و افرادي كه بتوانند با ولي زمان خود همراهي كنند، بايد در رأس كار باشند. اين مردم قرار است زمينه‌ساز حضور امام زمان باشند و بايد مديراني در طول سال‌هاي آينده تربيت شوند كه بتوانند پا به پاي امام زمانشان گام بردارند و اين منوط به دقت مردم در سپردن امور است.

کد خبر 368822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha