سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

گوشی‌های تلفن همراه و ساعت‌های هوشمند از این‌ پس نقش کارت‌های بانکی را ایفا می‌کنند. مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی از بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره مجوز به بانک‌ها برای آغاز پرداخت‌های موبایلی در کشور خبر داد و گفت:

کارتخوان

پرداخت‌هاي موبايلي از امروز در نمايشگاه كتاب تهران آغاز مي‌شود. ناصر حكيمي افزود: در اين شيوه، پرداخت‌ها بدون استفاده از كارت و با استفاده از نشان‌گذاري كارت‌هاي بانكي در بستر امن انجام مي‌شود و مي‌توان آن‌را از طريق هر دستگاه هوشمندي مانند ساعت هوشمند، تلفن همراه و يا فناوري‌هاي پوشيدني اجرا كرد. حكيمي توضيح داد:

در اين روش پرداخت، با نزديك كردن گوشي هوشمند به پايانه‌هاي فروشي كه به فناوري ان.اف.سي (NFC) مجهز باشند اطلاعات از طريق نرم‌افزارهايي كه در گوشي نصب شده به شكل نشان‌گذاري شده است به شاپرك منتقل مي‌شود و پس از پردازش اطلاعات، پرداخت انجام خواهد شد و كل اين مراحل كمتر از 10ثانيه طول مي‌كشد.

مديركل فناوري اطلاعات بانك مركزي گفت: اكنون يك‌سوم پايانه‌هاي فروش فعلي اين قابليت را دارند كه شيوه پرداخت موبايلي را پشتيباني كنند، كارمزد آن نيز فعلا همان كارمزدي است كه براي پايانه‌هاي فروشگاهي اعمال مي‌شود. او درباره سقف پرداخت موبايلي نيز گفت: در نمايشگاه كتاب كه اين شيوه براي بن‌كارت‌هاي نمايشگاه تعريف شده، سقف پرداخت 200هزار تومان است اما برنامه داريم كه تا 6‌ماه آينده اين سقف را به 50ميليون ريال كه همان سقف كارت‌هاي مغناطيسي است، افزايش دهيم.

کد خبر 368789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha