مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین شاهکار علمی گالیله، مباحث و اثبات‌های ریاضی مرتبط با دو علم جدید در یک حراجی در پاریس به قیمت ۷۹۱۱۹۰ دلار به فروش رسید و این کتابچه را در لیست یکی از ۵۰ سند علمی باارزش جهان قرار داد.

براساس گزارش گيزمگ، اين كتاب كه بسياري آن را اولين كتاب فيزيك جهان يا آخرين كتاب گاليله ناميده‌اند، به سبكي مشابه كتاب گفتگو در باب دو سامانه بزرگ جهان اثر گاليله نوشته شده‌است كه در آن سه مرد درباره باورهاي گاليله در سه دوره زماني مختلف بحث و گفتگو مي‌كنند.

کتاب

كتاب مباحث و اثبات‌هاي رياضي مرتبط با دو علم جديد در سال 1638 چاپ شد اما سازمان تفتيش عقايد در روم باستان انتشار كتاب‌هاي گاليله را پس از كتاب ديالوگ كه درباره نظريه خورشيد‌مركزي بود،‌ از سال 1632 ممنوع كرده بود و او را در حبس خانگي نگه داشت؛ از اين رو گاليله مجبور شد نسخه‌اي دست‌نويس از آخرين كتاب خود را از طريق سفير فرانسه به واتيكان برساند.

نسخه به فروش رفته از اين كتاب نسخه‌اي مجلل است كه به فرانسواز دو نوآل به خاطر نقشي كه در انتشار كتاب به عهده داشت اهدا شده‌است. اين اثر كتابي مرجع در زمينه مكانيك و ديناميك در مفهوم مدرن آنها است. نسخه الكترونيكي اين كتاب را به زبان انگليسي مي‌توان در كتابخانه آنلاين دانشگاه ويرجينيا مشاهده كرد.

کد خبر 368720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha