دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی تاکید کرد: پیونگ یانگ برای مقابله با هر اقدام احتمالی آمریکا از آمادگی کامل برخوردار است.

پیونگ یانگ آماده ششمین آزمایش هسته ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در شرایطی که شبه جزیره کره از چند هفته پیش به کانون تنشهای جدیدی تبدیل شده است، کره شمالی روز دوشنبه هشدار داد آماده است هر لحظه ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام دهد.

سماجت کره شمالی در پیگیری برنامه های هسته ای و موشکی ممنوع خود و اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که واشنگتن آماده است به تنهایی و با توسل به زور مسئله کره شمالی را برای همیشه حل کند، تنش های موجود در شبه جزیره کره را به شدت افزایش داده است.

بسیاری از کارشناسان با استناد به تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای می گویند کره شمالی برای اجرای ششمین آزمایش هسته ای خود آماده شده است.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی روز دوشنبه تاکید کرد پیونگ یانگ برای مقابله با هر اقدام احتمالی آمریکا از آمادگی کامل برخوردار است.

این مقام کره شمالی در بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور KCNA منتشر شد، تاکید کرد پیونگ یانگ به تقویت توان خود در انجام دادن حملات هسته ای پیشگیرانه ادامه خواهد داد مگر این که واشنگتن از سیاست های خصمانه خود در قبال پیونگ یانگ دست بردارد.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی ادامه داد تدابیر جمهوری خلق دموکراتیک کره برای تقویت حداکثری توان هسته ای اش در هر زمان و مکانی که رهبر این کشور تصمیم بگیرد، با موفقیت به اجرا گذاشته خواهد شد. این مقام کره شمالی در واقع به احتمال انجام ششمین آزمایش هسته ای این کشور اشاره می کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، کره شمالی در سالهای اخیر بارها به علت برنامه های موشکی و هسته ای ممنوع خود با قطعنامه های سازمان ملل متحد تحریم شده است. با این حال مقامات پیونگ یانگ بدون توجه به تحریم ها و ممنوعیت هایی که جامعه بین المللی ضد کشورشان وضع کرده است ، تلاش های خود را برای توسعه برنامه های موشکی و هسته ای کشورشان تشدید کرده اند.

کد خبر 368620

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha