یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه بازیگران فیلم ماندگار «پدرخوانده» به مناسبت چهل‌وپنجمین سال ساخت این فیلم در نیویورک گرد هم آمدند.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، «فرانسیس فورد کاپولا»، کارگردان فیلم پدرخوانده به همراه بازیگران اصلی این فیلم ازجمله «آل پاچینو»، «رابرت دنیرو»، «دایان کیتون»، «جیمز کان»، «رابرت دوال» و «تالیا شایر» در جریان مراسم اختتامیه جشنواره فیلم «ترایبکا» در یک جلسه بحث و گفتگو پیرامون این فیلم ماندگارِ سینمای جهان شرکت کردند.

«کاپولا»، کارگردان سه گانه «پدرخوانده» درباره خواندن کتاب «پدرخوانده» نوشته «ماریو پوزو» پیش از اقتباس سینمایی از آن گفت: جذب کتاب شدم، چون فکر کردم نوشته یک نویسنده خارجی و کتابی هوشمندانه درباره قدرت است. اما زمانی که برای اولین‌بار خواندن کتاب را تمام کردم، کمی ناامید شدم چون داستان بسیار بلند بود و حدود یک سوم کتاب درباره معرفی شخصیت «لوسی مانچینی» بود.

«کاپولا» در بخش دیگری از صحبت‌هایش به عوامل درگذشته سه گانه «پدرخوانده» از جمله «مارلون براندو» اشاره کرد و زمانی را به یاد آورد که کمپانی پارامونت در حین ساخت فیلم به او اعلام کرده نمی‌تواند از «براندو» به سبب بدهی مالی‌اش در فیلم استفاده کند و او با شنیدن این جمله از حال رفته است.

کارگردان «پدرخوانده» درباره انتخاب «آل پاچینو» برای ایفای نقش «مایکل کارلئونه» در این فیلم نیز توضیح داد: با وی در سانفرانسیسکو ملاقات کردم و ذهنم کاملا درگیر استفاده از او در فیلم شد. من تنها چهره او را دیدم، اما زمانی که شما نقشی را در چهره فردی می‌بینید دیگر از ذهن بیرون کردن آن کار بسیار سختی است.

«پاچینو» نیز در این میان گفت: تست‌های بی‌شماری دادم و گویا همیشه در حال تست دادن مقابل دوربین بودم و حتی زمانی را که نقش را گرفتم نیز در حال تست دادن بودم. «پاچینو» همچنین عنوان کرد که بیشتر علاقه‌مند به بازی در نقش «سانی» بوده و فکر می‌کرده «مایکل کارلئونه» نقش خوبی نیست و حتی بعد از پایان یکی از روزهای فیلم برداری «پدرخوانده» به «دایان کیتون» گفته که این یکی از بدترین فیلم‌هایی است که تا به حال ساخته شده است.

فهرستی از برترین‌های تاریخ سینما را نمی‌توان یافت که نامی از «پدرخوانده» ساخته تحسین‌شده «فرانسیس فورد کاپولا» در آن نباشد. «کاپولا» این فیلم را در سال ۱۹۷۲ برای کمپانی «پارامونت» کارگردانی کرد که داستان جنایی آن بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ اتفاق می‌افتد.

این فیلم کلاسیک براساس رمانی از «ماریو پوزو» داستان خانواده مافیایی «کورلئونه» را روایت می‌کند و بازیگران سرشناسی چون «مارلون براندو»، «آل پاچینو»، «روبرت دووال» و «دایان کیتون» در آن نقش‌آفرینی داشته‌اند.

این فیلم نامزد ۱۱ جایزه اسکار بود که موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد (مارلون براندو)، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه شد و در جوایز گلدن گلوب پنج جایزه اصلی را کسب کرد.

قسمت دوم این فیلم نیز در سال ۱۹۷۴ به سینماها آمد و به موفقیت بزرگی در جذب مخاطب دست یافت و نام خود را به عنوان یکی از برترین دنباله‌های سینمایی مطرح کرد؛ بطوری که هنوز بسیاری در مورد این که قسمت اول بهتر است یا دوم بحث می‌کنند.

قسمت دوم «پدرخوانده» نیز توانست در ۱۱ بخش نامزد کسب اسکار شود و اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش مکمل (دنیرو)، بهترین فیلمنامه (کاپولا)، بهترین موسیقی (نینو روتا و کارمینه کاپولا) و بهترین کارگردان هنری را بدست آورد. «پدرخوانده ۳» نیز که در سال ۱۹۹۰ ساخته شد، نتوانست موفقیت قسمتهای قبلی را تکرار کند.

کد خبر 368484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha