پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل ناتو به ترکیه نسبت به رعایت حاکمیت قانون در بازداشت‌های گسترده در این کشور در پی کودتای نافرجام آن هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو همزمان با ورود به نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا در والتا، پایتخت مالت در این باره گفت: ترکیه این حق را دارد که از خود حفاظت کرده و کسانی را که عامل کودتای نافرجام این کشور بودند مجازات کند اما تمامی این اتفاقات باید بر اساس احترام و رعایت کامل حاکمیت قانون صورت پذیرد.

استولتنبرگ ادامه داد: ارزش‌های قانونی به شخصه برای من بسیار حائز اهمیت است و این مسئله‌ است که ما درباره آن با مقامات ترکیه گفت‌وگو کرده‌ایم.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که ترکیه در روزهای گذشته بیش از 1000 تن را بازداشت و بیش از 9000 تن دیگر را در سری جدید بازداشت‌های خود علیه حامیان فتح الله گولن از فعالیت کاری خود به عنوان مامور پلیس منع کرده است. فتح الله گولن، روحانی ترک‌تبار ساکن آمریکا، از سوی مقامات ترکیه به طراحی کودتای 25 تیر ماه سال گذشته این کشور متهم می‌شود.

دبیرکل ناتو در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد، ترکیه به دلایل بسیاری به ویژه به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیکش متحدی کلیدی محسوب می‌شود. وی با این حال تاکید کرد که برای گفت‌وگو درباره این چالش‌های مشترک منتظر نشست ماه آینده کشورهای عضو ناتو در بروکسل خواهد بود.

کد خبر 368199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha