قاتل سریالی زنان در استان گیلان که از روز ۲۰ فروردین‌ماه در بازداشت به‌سر می‌برد، صحنه ۶ جنایت هولناک خود را بازسازی کرد. این قاتل سریالی که ۴۰ ساله است و ۸ سال قبل نخستین جنایتش را رقم زده، تا‌کنون به قتل ۷ زن اقرار کرده و همسر وی نیز که در قتل‌ها با او شریک بوده، دستگیر شده و به همکاری با شوهرش اقرار کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا

درحالي‌كه تحقيقات در اين پرونده در دادسراي عمومي و انقلاب رشت ادامه دارد، حجت‌الاسلام والمسلمين علي مصطفوي‌نيا دادستان عمومي و انقلاب مركز استان گيلان در گفت‌وگو با همشهري، روند تحقيقات در اين پرونده جنجالي را بازگو كرد.

  • اين پرونده از چه زماني در دادسرا تشكيل شد؟

در سال95 گزارش‌هايي در اختيار ضابطين قضايي قرار گرفت كه از كشف اجساد مثله شده زنان در معابر و يا خارج از شهر و يا حاشيه جاده‌ها خبر مي‌داد. به‌دنبال كشف اين اجساد تحقيقات در اين زمينه آغاز شد و با توجه به اينكه قربانيان زن بودند، تيم تحقيق به بررسي پرونده مفقودين پرداخت تا اينكه گزارش‌هايي از سوي خانواده‌هايي كه خبر از ناپديد شدن نزديكان خود داده بودند به‌دست آمد. مشخصات آنها با اجساد كشف شده مطابقت داده شد و به اين ترتيب هويت برخي از مقتولان شناسايي شد.

  • از همان زمان متوجه شديد كه قتل‌ها به‌صورت سريالي رخ داده است؟

بله. چون همه قربانيان زن بودند و تمام آنها به يك شكل كشته شده بودند. اين نشان مي‌داد كه با يك قاتل سريالي روبه‌رو هستيم.

  • چطور قاتل سريالي را شناسايي كرديد؟

تحقيقات گسترده‌اي در اين خصوص انجام شد. افراد مختلفي احضار شدند اما تحقيقات در سال95 به جايي نرسيد. تا اينكه از طريق افرادي كه توانسته بودند از دست اين مجرمان (قاتل سريالي و همسرش) فرار كنند به سرنخ‌هاي خوبي رسيديم. آنها به دستگاه قضايي شكايت كردند و در نهايت با كمك آنها، اقدامات اطلاعاتي و سرنخ‌هاي تازه موفق به شناسايي خودروي پرايد متهم شديم و 20فروردين‌ماه متهم درحالي‌كه همراه همسرش سوار بر پرايد در شهرستان رشت بودند دستگير شدند.

  • متهمان پس از دستگيري بلافاصله اقرار كردند؟

با توجه به مداركي كه عليه قاتل سريالي و همسرش كه با او همكاري داشته وجود داشت، چاره‌اي نداشتند جز اقرار به قتل‌هاي سريالي زنان در استان گيلان.

  • متهمان چندساله هستند؟

مرد به نام ف. ن 40ساله و همسرش ل.گ 39ساله.

  • آنها سابقه‌دار هستند؟

مرد محكوميت مالي دارد و پيش از اين به اتهام صدور چك بلامحل دستگير شده و مدتي زندان بوده است. همسرش اما به جرم حمل مواد‌مخدر مدتي در زندان بود.

  • درخصوص خانواده قربانيان توضيح دهيد. آيا تمام آنها شناسايي شده و شكايت كرده‌اند؟

تا حالا خانواده 5 قرباني شكايت خود را مطرح كرده و درخواست اشد مجازات براي قاتل سريالي را كرده‌اند.

  • تمام 7جسد كشف شده است؟

نه. تاكنون 6جسد كشف شده و تحقيقات براي كشف هفتمين جسد كه متهم به قتل اقرار كرده و جزئيات آن را هم شرح داده ادامه دارد.

  • متهم صحنه جنايت‌هايش را بازسازي كرده است؟

پس از دستگيري قاتل و اقرار او به جنايت‌ها، وي از همان زمان به بازسازي صحنه جنايت‌ها پرداخت و تاكنون صحنه 6جنايتي كه اجساد قربانيان آن كشف شده را بازسازي كرده است.

  • متهم هنگام بازسازي صحنه جنايت‌‌ها چه مي‌گفت؟

متهم در جلسه تحقيق و بازپرسي در دادسراي عمومي و انقلاب رشت و هنگام بازسازي صحنه‌ها اعتراف كرد كه براي به‌دست آوردن طلا و جواهرات زنان، ‌اين نقشه‌ها را كشيده است. خودش اعتراف كرده كه چون مي‌خواسته راز سرقت‌هايش مخفي بماند، مجبور شده طعمه‌هايش را به قتل برساند تا آنها شكايت نكنند و لو نرود اما با اين حال تحقيقات از وي همچنان ادامه دارد.

  • در برخي رسانه‌ها اعلام شده كه متهم اعتياد به شيشه داشته، آيا اين قاتل سريالي مواد‌مخدر مصرف مي‌كرده است؟

متهم براي تست اعتياد به پزشكي قانوني معرفي شده و هنوز جواب اين سازمان درخصوص اينكه آيا او اعتياد داشته يا نه اعلام نشده است.

  • درخصوص سلامت رواني متهم توضيح دهيد، آيا جنون دارد يا سالم است؟

متهم پس از دستگيري با دستور بازپرس پرونده به پزشكي قانوني منتقل شد تا سلامت رواني وي نيز تحت بررسي قرار بگيرد. آزمايش‌هاي مختلف از وي در سازمان پزشكي قانوني انجام شده اما هنوز نظريه پزشكي قانوني درخصوص سلامت رواني او و اينكه آيا او جنون داشته و يا سالم بوده اعلام نشده و براي همين فعلا تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.

  • درخصوص اينكه آيا متهم در استان‌هاي همجوار هم دست به جنايت زده و پرونده مشابهي درخصوص ناپديد شدن زنان مطرح شده، به سرنخ‌هايي رسيده‌ايد؟

نه. اصلا چنين چيزي صحت ندارد. بايد بگويم درخصوص قتل در استان‌هاي همجوار، در همان ابتدا تحقيقات انجام شد كه هيچ مدركي وجود ندارد اما تحقيقات درخصوص قتل‌هاي احتمالي ديگر در استان گيلان همچنان ادامه دارد.

  • آخرين دستورات قضايي در اين پرونده چه بوده است؟

قاتل سريالي و همدستش با قرار بازداشت موقت در بازداشتگاه به‌سرمي‌برند و تحقيقات براي يافتن هفتمين جسد ادامه دارد تا پس از كشف آن بازسازي صحنه هفتمين قتل انجام شود. از سوي ديگر تحقيقات بازپرس پرونده به‌صورت شبانه روزي در اين پرونده ادامه دارد. با توجه به اينكه تحقيقات در مرحله مقدماتي قرار دارد و بخشي از آن جنبه محرمانه دارد، اطلاع‌رساني درخصوص ابعاد بيشتر پرونده با پيشرفت تحقيقات از طريق دادگستري گيلان در اختيار عموم قرار خواهد گرفت.

کد خبر 368071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha