سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پکن شامگاه یکشنبه با حضور جمعی از ستاره‌های سینمای جهان در پایتخت چین به پایان رسید و جایزه بهترین بازیگر زن به هنرمند تحسین‌شده ایرانی اهدا شد.

سینما

به گزارش همشهري، امسال ايران با فيلم سينمايي «آبجي» به كارگرداني مرجان اشرفي‌زاده در بخش مسابقه جشنواره پكن حضور داشت؛ فيلمي كه بازي گلاب آدينه در آن چشم اعضاي هيأت داوران را گرفت و جايزه بهترين بازيگر زن را به وي اهدا كردند. آدينه در مراسم اختتاميه حضور داشت و با حضور روي صحنه، جايزه خود را دريافت كرد تا در دومين روز از دومين‌ماه فصل بهار سال 96، يك جايزه ارزشمند براي سينماي ايران به ارمغان بياورد.

پكن ششمين حضور بين‌المللي نخستين تجربه كارگرداني اشرفي‌زاده بود كه در آن با 14فيلم ديگر از كشورهاي چين، فرانسه، فنلاند، ايتاليا، اتريش، هلند، بلژيك، جمهوري چك، روسيه، ژاپن و روماني در بخش مسابقه رقابت كرد. آبجي پيش از اين در جشنواره‌هاي پونا و كرالا در هند و داكا در بنگلادش به نمايش درآمده بود اما هنوز در ايران روي پرده نرفته است. فيلم‌هاي «فروشنده» اصغر فرهادي و «اژدها وارد مي‌شود» ‌ماني حقيقي هم در بخش غيررقابتي پكن حضور داشتند.

هيأت داوران جايزه بهترين فيلم را به «لوكا» از گرجستان اهدا كرد؛ فيلمي ضدجنگ كه نخستين تجربه كارگرداني گيورگي بالابادزه است. روسودان گلوريدزه، بانوي فيلمساز براي «خانه ديگران» جايزه بهترين كارگردان را برد. اين فيلم كه نماينده گرجستان در اسكار هشتاد و نهم بود، جايزه بهترين فيلمبرداري را هم به‌دست آورد و جايزه بهترين بازيگر مرد به فان وي از چين براي بازي در «آقاي نو پرابلم» رسيد.

کد خبر 368068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha