همشهری آنلاین: بازیگر آمریکایی فیلم «قول» امیدوار است بتواند به مردم بیشتری درباره کشتار ارمنی‌ها اطلاعات بدهد.

سینما

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کریستین بیل که به تازگی نقش اصلی را در فیلم «قول» که درباره کشتار  جمعی ارمنیان در روزهای آخر دوران امپراتوری عثمانی است بازی کرده، گفت پیش از بازی در این فیلم چیزی از این رویداد تاریخی نمی‌دانست.

این بازیگر در این فیلم در نقش یک خبرنگار در دوره‌ای ظاهر شده که از آوریل ۱۹۱۵ شروع شد و در جریان آن ۱.۵ میلیون ارمنی توسط عثمانی‌ها کشته شدند. این مورد را ترکیه امروز انکار می‌کند.

کریستین بیل گفت تا پیش از خواندن فیلمنامه این فیلم چیزی از این رویداد تاریخی نمی‌دانست و افزود: واقعا شرمنده‌ام که بگویم چیزی از این نسل کشی نمی‌دانستم اما فکر می‌کنم افراد زیادی همین وضعیت را دارند.

وی افزود: واقعا تراژیک است که این همه از مردم کشته شدند و خیلی‌ها از این رویداد اصلا خبر ندارند. بنابراین امیدوارم به راه‌های مختلف این فیلم بتواند این تغییر را در اطلاعات مردم ایجاد کند.

بازیگر نقش بتمن این رویداد را با مسایل مهاجران و پناهندگان امروز مقایسه کرد و گفت: همان طور که در تلویزیون با اخراج و مقابله با راهپیمایی‌های مرگبار پناهندگان روبه رو هستیم، واقعا اسف‌بار است که بگویم این فیلم نیز بسیار با بحران پناهندگی امروز مشابهت دارد.

وی در عین حال به انکار دولت ترکیه درباره این نسل کشی اشاره کرد و گفت: کمی شبیه بحث درباره تغییر آب وهواست... حقایق از این انکارکنندگان حمایت نمی‌کند، حتی اگر آنها هنوز از پذیرش این امر سر باز زنند.

مناقشات سر این مساله و مرگ چند صدهزار نفر در دوران عثمانی‌ها بر سر این است که این اندازه از کشتار آیا سازمان‌دهی شده بود یا خیر. به گفته سازمان ملل نسل‌کشی به معنای عملی است که در واقع به معنی ویرانی همه یا بخشی از یک گروه ملی، قومی، یا مذهبی باشد.

آلمان، آرژانتین، بلژیک، کانادا، فرانسه، ایتالیا، روسیه و اروگوئه از جمله کشورهایی هستند که به نوعی با مسایل مربوط به نسل کشی درگیر هستند.

«قول» یک درام تاریخی ساخته تری جورج است که نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد. این فیلم از ۲۱ آوریل در آمریکا اکران خود را شروع کرده است.  

فیلمنامه این فیلم توسط کارگردان و با همکاری براین سویکورد نوشته شده و کریستین بیل، شارلوت ل‌بون، اسکار ایزاک و دانیل خیمنز کاچو بازیگران آن هستند.

این فیلم با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و کرک کرکوریان تاجر و کارآفرین ارمنی که سال ۲۰۱۵ درگذشت بودجه ساخت این فیلم را تامین کرده بود.

کد خبر 368052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha