همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا از افتتاح قریب‌الوقوع فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: با تکمیل این پروژه روزانه ۳۷ میلیون لیتر به تولید بنزین کشور اضافه می‌شود.

عبادالله عبداللهی

فارس نوشت: عبادالله عبداللهی درخصوص افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس، اظهار داشت: طی 2 تا 3 روز آینده با حضور رئیس جمهور این پالایشگاه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و خودکفایی تولید بنزین و حتی صادرات افتتاح خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه 1.5 میلیارد لیتر بنزین، نفت، گازوئیل و سایر محصولات تولید شده است، بیان داشت: 100 میلیون لیتر از این محصولات بنزین است و کیفیت آن به اکتان مورد نظر استانداردها خواهد رسید.

عبداللهی درخصوص وضعیت صادرات بنزین گفت: این پالایشگاه بیش از ظرفیت مصرف داخلی، تولید دارد و امکان صادرات فراهم است با این حال این موضوع بستگی به مسئولان وزارت نفت دارد.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه ظرفیت 60 میلیون لیتری دارد، بیان داشت: 37 میلیون لیتر از این ظرفیت مربوط به بنزین است و واحدهای 2 و 3 پالایشگاه در مدت 15 تا 16 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 368042

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha