دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آئین رونمایی از کتاب «شعر یا موسیقی» (تننای شعر سپید) نوشته مهدی آذرسینا با حضور شهرام ناظری، علی‌اکبر شکارچی و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

 روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران کتاب ضمن اعلام این خبر نوشت: «تَنَنایِ شعر سپید» تالیف مهدی آذرسینا،‌ نوازنده کمانچه و ردیف‌دان از سوی انتشارات سروش به چاپ رسیده است. مضمون و  درون مایۀ کتاب در جستجوی موهبت فهم وزن در شعر و موسیقی است.

همچنین این کتاب در مقابلۀ چگونگی چینش هجاها در شعر و کلام و برش‌های زمانی نغمه‌ها در موسیقی می‌باشد مهدی آذرسینا، آهنگساز و از معدود موزیسین‌های صاحب تالیف است. از تالیفات او می‌توان به کتاب شیوه کمانچه‌نوازی برای چهار دوره در یک مجلد (انتشارات سروش)، کتاب آثاری از استاد بهاری به همراه آلبوم کمانچه نوازی (انتشارات سروش)، کتاب ردیف موسیقی ایران روایت برومند (انتشارات سروش) و اجرای ردیف با کمانچه و مقاله‌های متعدد در موسیقی و همچنین کتاب دو جلدی با نام از« متد ارف تا چهارگاه» اشاره کرد.

او پیش از این هم در یک کارگاه چند جلسه دیدگاه‌های خود درباره تلیفق شعر با موسیقی را بیان کرده بود.

 برگزاری کارگاه تلفیق شعر و موسیقی از سوی مهدی آذرسینا

گفتنی است در این مراسم شهرام ناظری خواننده و آهنگ‌ساز، علی اکبر شکارچی موسیقی دان و نوازنده کمانچه، سهیل محمودی شاعر و نویسنده، هومان اسعدی موسیقی‌دان و سید عباس سجادی شاعر و مدیر عامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران سخنرانی خواهند کرد.
آئین رونمایی از کتاب " شعر یا موسیقی "( تننای شعر سپید ) سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه ساعت 15 و همزمان با مبعث پیامیر اعظم در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود. حضور کلیه علاقمندان در این برنامه آزاد است.

کد خبر 368033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha