همشهری آنلاین: معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۳۸ درصد آلودگی‌های زیست محیطی در این استان مربوط به آلودگی در حوزه آب است.

بیش‌ترین آلودگی‌های زیست محیطی خراسان رضوی مربوط به حوزه آب است

به گزارش ايرنا، محمد عرفانی روز یکشنبه به مناسبت هفته ملی زمین پاک گفت: بر اساس پایش‌های انجام شده بیش‌ترین میزان آلودگی در خراسان رضوی با 38 درصد در حوزه آب، 34 درصد در حوزه خاک و 28 درصد در حوزه هوا گزارش شده است.

وی ادامه داد: طی یک سال اخیر چهار هزار و 57 مورد پایش از واحدهای صنعتی و معدنی، خدماتی و کشاوری در خراسان رضوی انجام شد. از این میزان 65 درصد پایش‌ها در واحدهای صنعتی، 20 درصد در حوزه خدماتی، 11 درصد در حوزه کشاورزی و چهار درصد در واحدهای معدنی صورت گرفت.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بر کمبود آب و اهمیت حفظ پاکیزگی آن تاکید و بیان کرد: بخش عمده صنایع مستقر و فعال در این استان صنایع غذایی هستند و با توجه به مصرف آب و ایجاد آلودگی در آن شاهد بیش‌ترین میزان آلودگی در حوزه آب هستیم.

وی گفت: حاصل پایش‌های انجام شده صدور 922 اخطار به واحدهای آلاینده بود که به صورت تفکیکی 679 واحد صنعتی، 150 واحد خدماتی، 75 واحد کشاورزی و 18 واحد معدنی هستند.

عرفانی افزود: از مجموع واحدهایی که اخطار دریافت کرده‌اند 234 واحد به دلیل عدم رفع نقص و تداوم آلودگی مشمول جرائم وارد آوردن ضرر و زیان به محیط زیست شدند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد پنج واحد آلاینده فاقد مجوز و آلوده پلمب شدند.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: 75 درصد پایش‌های انجام شده توسط کارشناسان محیط زیست در سطح استان و 25 درصد توسط 10 آزمایشگاه معتمد این اداره کل انجام شده است.

وی افزود: از مجموع پایش‌های انجام شده 240 نوبت پایش به صورت پایش شبانه انجام شد که نسبت به سال قبل از آن 28 درصد رشد دارد.

استان شش میلیون نفری خراسان رضوی 6 هزار واحد صنعتی دارد.

هفته ملی زمین پاک از روز اول اردیبهشت ماه آغاز شده است. 

کد خبر 368026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha