دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاخه انرژی شرکت مرسدس بنز به زودی سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی خود را وارد خانه‌های مسکونی در بریتانیا خواهد کرد، باتری‌هایی که با الهام از صنعت خودروسازی ساخته شده‌اند.

براساس گزارش گيزمگ، خودروسازان مشهور جهان در كنار رقابت براي برتري در بازار خودروهاي پاك، چندی است به فكر منابع انرژی خانگي افتاده‌اند، نمونه رونمايي شده آن پروژه پاوروال تسلا است و اكنون شركت مرسدس بنز نيز در تلاش است باتري‌هاي خود را وارد بازار بريتانيا سازد.

اين باتري‌هاي ليتيومي كه ساخته شركت ACCUmotive، وابسته به شركت دايملر است، را مي‌توان براي ذخيره برقي كه توسط نيروگاه‌هاي خورشيدي يا بادي خانگي توليد شده مورد استفاده قرار داد.

هر بسته باتري 2.5 کیلووات‌ بر ساعت انرژی ذخيره می‌کند و سيستم مدولار آن امكان تركيب بسته‌هاي باتري و ذخيره‌سازي برق تا سقف 20 كيلووات بر ساعت را فراهم مي‌آورد. هر واحد مجزا باتري يكپارچه‌است كه مي‌توان برخلاف باتري‌هاي پاوروال تسلا،  آنها را در كنار يكديگر به شكل باتري يكپارچه قرار داد.

به گفته شركت مرسدي‌بنز نصب يك بسته از اين باتري‌ها در خانه مي‌تواند مصرف برق را تا 65 درصد بهبود ببخشد و همچنين ايده استفاده از برقي كه توسط خود افراد و با كمك سلول‌هاي خورشيدي توليد شده،‌استفاده از اين باتري‌ها را براي مصرف‌كننده جذاب‌تر مي‌سازد. به اين شكل به جاي اينكه مازاد برق توليد شده وارد شبكه برق شهر شود، فرد مي‌تواند آن را ذخيره كرده و از آن در دوره‌هاي اوج مصرف برق استفاده كنند. 

به گفته شركت مرسدن بنز انرژي، قطعات به كار گرفته شده در اين بارتري‌ها متناسب با هر منزل مسكوني متفاوت خواهد بود اما به احتمال زياد اين بسته شامل سيستم خورشيدي، مبدل باتري، سيستم مديريت انرژي، و خود باتري‌ها خواهد بود و البته هزينه نصب نيز به هزينه‌ها افزوده خواهد شد. گفته مي‌شود ميانگين هزينه اين باتري‌ها با احتساب هزينه نصب نزديك درحدود 100 هزار دلار خواهد بود.

کد خبر 368016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha