همشهری آنلاین: مطالعه انجام گرفته در انگلیس نشان می‌دهد نزدیک به ۴۰ میلیون نفر از مردم این کشور در مناطقی زندگی می‌کنند که آلودگی هوا از سطح مجاز و استاندارد فراتر است.

۴۰ میلیون انگلیسی در آلودگی هوای غیرمجاز نفس می‌کشند

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است ۴۰ میلیون نفر از مردم انگلیس در مناطقی از این کشور زندگی می‌کنند که سطح غیرمجاز آلودگی هواي ناشی از خودروهای دیزلی، سلامت آنان را تهدید می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵۹ درصد جمعیت انگلیس در شهرهایی سکونت دارند که آلودگی دی‌اکسید نیتروژن از سطح مجاز ۴۰ میکروگرم در هر مترمکعب از هوا، بیشتر است.

صادق خان، شهردار لندن نیز با انتقاد از دولت این کشور در عدم ارائه برنامه جدید برای بهبود کیفیت هوا گفت: این برنامه‌ها باید شامل شبکه ملی از مناطق هوای پاک باشد تا خودروهای دیزلی آلاینده را از نقاط بحرانی آلودگی دور نگه دارد.

ماه گذشته نیز روزنامه گاردین در گزارشی هشدار داده بود که ده‌ها هزار کودک انگلیسی در مدارس و مهدهایی هستند که در معرض سطح غیرمجاز آلودگی هوا ناشی از خودروهای دیزلی قرار دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد خودروهای مدرن ۱۰ برابر بیش‌تر از کامیون‌ها و اتوبوس‌ها دودهای سمی تولید می‌کنند.

به گزارش روزنامه گاردین، طبق مطالعات متعدد قرار گرفتن در معرض دودهای آلاینده برای سلامت کودکان و بزرگسالان مضر است. به علاوه کودکان در این شرایط آسيب‌پذیرتر هستند زیرا ریه‌های آنان رشد کامل را نداشته و قرار گرفتن در معرض دی‌اکسید نیتروژن روند طبیعی رشد ریه‌ها را با مشکل روبرو می‌کند.

کد خبر 367966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha