مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امورحقوقی سازمان غذا و دارو گفت: تخلفات داروخانه‌ای پیگیری می‌شود و درصورت اثبات تخلف، فرد متخلف مشمول تعلیق پروانه داروخانه، جریمه و در مواردی نادر نیز حبس می‌شود.

 به گزارش همشهري، شهريار اسلامي‌تبار افزود: درصورت بروز هرگونه تخلفي اعم از عدم‌حضور مسئول فني، ارائه داروي بدون نسخه يا قاچاق و تقلبي و گرانفروشي اصناف، انجمن‌هاي مرتبط و نظام پزشكي تخلفات را بررسي مي‌كنند. وي بيان داشت: اين تخلفات بنا به تخلف صورت گرفته در محاكم قضايي و شبه قضايي مانند محاكم عمومي و تعزيرات حكومتي، رسيدگي مي‌شود كه درصورت اثبات تخلف، فرد متخلف مشمول جرايمي خواهد شد.

مدير كل بازرسي سازمان غذا و دارو با اشاره به ارائه دو نوع خدمت الكترونيكي و حضوري به متقاضيان دارو در داروخانه‌ها، گفت: در نوع اول پزشكاني كه مجاز به تجويز نسخه الكترونيكي هستند بيمار را به داروخانه‌هاي مجهز به اين سيستم، هدايت كرده و از اين طريق داروي آنها تأمين خواهد شد.

وي درتشريح ارائه خدمات حضوري داروخانه افزود: برخي داروها بدون نسخه ارائه شده و برخي ديگر، تحويل دارو مشروط به ارائه نسخه است؛ اين كار لزوماً با حضور و تأييد مسئول فني داروخانه انجام شده و حتماً توضيحات و تذكرات ضروري مصرف به متقاضي يادآوري مي‌شود.

اسلامي‌تبار گفت: تحويل دارو در داروخانه‌هاي خاص و تحت مراقبت‌هاي ويژه نيز با دستورات خاصي انجام مي‌شود. وي تأكيد كرد: در تمام اين شيوه‌هاي خدمت‌دهي داروخانه‌ها موظف به رعايت اصول و ضوابط تعريف شده در قانون هستند. وي يادآور شد: رسيدگي به تخلفات به‌عهده اصناف و انجمن‌هاي مرتبط و نظام پزشكي بوده و معاونت‌هاي غذا و داروي دانشگاه مسئوليت نظارت بر انجام صحيح آن را عهده‌دار هستند.

کد خبر 367958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha