یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

فیلمی که استیون اسپیلبرگ با موضوع اسناد پنتاگون می‌سازد، در فصل جوایز سینمایی سال‌جاری میلادی به نمایش عمومی درمی‌آید تا برای درخشش احتمالی در اسکار آماده شود.

سینما

به گزارش همشهري، فيلمساز نامدار هاليوودي كه سال گذشته با «غول بزرگ مهربان» شكستي غيرمنتظره را در هر 2بخش تجاري و هنري تجربه كرد، اين روزها در تدارك توليد فيلمي تازه با ته‌مايه‌هاي سياسي است. گفته مي‌شود تام هنكس و مريل استريپ گزينه‌هاي اصلي اسپيلبرگ براي اين پروژه فعلا بدون نام هستند و مديران استوديو فاكس قرن بيستم روز 22دسامبر 2017 را براي اكران محدود آن درنظر گرفته‌اند.

هر چند اين تاريخ درست يك هفته پس از اهداي جوايز گلدن گلوب است اما مي‌تواند بخت فيلم اسپيلبرگ را براي درخشش احتمالي در نودمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار بيشتر كند. هنكس در اين پروژه نقش بن بردلي، دبير واشنگتن‌پست را ايفا مي‌كند و استريپ هم بازيگر نقش كاترين گراهام، مالك روزنامه سراسري و معتبر آمريكاست.

اقدام اين دو براي انتشار گزارشي طبقه‌بندي‌شده از دخالت ارتش آمريكا در جنگ ويتنام دستمايه اسپيلبرگ براي روايت داستاني كاملا سياسي است. آكادمي اسكار معمولا به فيلم‌هاي گونه روزنامه‌نگاري تحقيقي روي خوش نشان مي‌دهد. نمونه اخير آن اهداي جايزه اسكار بهترين فيلم به «اسپاتلايت» در 2 دوره پيش و تحويل گرفتن «شب به خير و موفق باشيد» جورج كلوني در سال2005 و «همه مردان رئيس‌ جمهور» آلن جي پاكولا در 1976. ضمن اينكه هنكس و استريپ هم بازيگراني هستند كه كمتر پيش مي‌آيد در فيلمي بازي كنند و نامزد اسكار نشوند.

کد خبر 367923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha