یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

هیلاری کلینتون چند‌ماه پس از آن شکست دور از ذهن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در یک رویداد سینمایی حاضر شد و برای حاضران در جشنواره فیلم ترایبکا از موضوع‌های مورد علاقه خود سخن گفت.

هیلاری کلینتون

به گزارش همشهري، بانوي اول پيشين آمريكا و وزير امور خارجه دولت باراك اوباما كه آرزويش براي پا گذاشتن به كاخ سفيد در قامت رئيس‌جمهور هنوز برآورده نشده، همزمان با روز زمين به ترايبكا رفت و در بحثي سينمايي- زيست‌محيطي با كاترين بيگلو همكلام شد. فيلمساز برنده اسكار آمريكايي براي نمايش مستند واقعيت مجازي خود «تعقيب‌كنندگان: پا كردن در كفش جنگلبان‌ها» به ترايبكا رفته بود؛

فيلمي كوتاه درباره جنگلباناني كه ماموريت دارند در بوستان ملي گرامبا در جمهوري خلق كنگو شكارچيان غيرقانوني فيل‌ها را شكار كنند و عاج‌ها را از چنگ آنها دربياورند. كلينتون روز شنبه پس از نخستين نمايش جهاني مستند بيگلو خطاب به حاضران گفت: اين فيلمي فوق‌‌العاده است و حرف دل همه ما را مي‌زند. راه‌هاي زيادي براي پايان دادن به قتل‌عام، قاچاق و تقاضاهاي غيرقانوني وجود دارد.

يكي از اين راه‌ها حمايت از رنجرهايي است كه مقابل وحشي‌ترين قاتلان روي زمين مي‌ايستند. او از حاضران خواست به جنگلبان‌هاي آفريقايي كمك كنند و گريزي هم به سياست‌هاي دولت اوباما در بخش محيط‌زيست زد. بيگلو همراه با عمران اسماعيل مستند 8دقيقه‌اي تعقيب‌كنندگان: پا كردن در كفش جنگلبان‌ها را براي شبكه نشنال جئوگرافيك ساخت. او سال2014 هم انيميشن كوتاه «آخرين روزهاي عاج» را ساخته بود و پس از آن درگير توليد فيلمي تـازه بـا مـوضـوع حيات‌وحش و محافظت از محيط‌زيست شد.

کد خبر 367922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha