شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

اوما تورمن، بازیگر ۴۶ ساله آمریکایی، به ریاست هیأت داوران بخش نوعی نگاه هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن برگزیده شد.

سینما جهان

به گزارش همشهري، او 23سال پس از آنكه با «داستان عامه‌پسند» كوئنتين تارانتينو جايزه نخل طلايي بهترين فيلم را برد، بار ديگر به سواحل جنوب فرانسه بازمي‌گردد. تورمن كه با همين فيلم نامزد جايزه اسكار شده بود، در سال 2003هم با دوگانه «بيل را بكش» در جشنواره كن حضور داشت و حالا در قامت رئيس يكي از بخش‌هاي اصلي، به اين رويداد معتبر پا مي‌گذارد؛

هر چند در 2011 هم يكي از داوران بخش مسابقه رسمي به رياست رابرت دنيرو بود. در كارنامه اين بازيگر تحسين‌شده، همكاري با برخي سينماگران مولف؛ ازجمله وودي آلن، اندرو نيكول، رولند جافي و لارس فن‌ترير هم ديده مي‌شود. ضمن اينكه او قرار است در فيلم بعدي فيلمساز پرحاشيه دانماركي به نام «خانه‌اي كه جك بنا كرد» با مت ديلن و برونو گانتس همبازي شود.

بخش نوعي نگاه، ويژه استعدادهاي تازه سينماست و امسال از ايران فيلم سينمايي «لرد» به كارگرداني محمد رسول‌اف در آن به نمايش درمي‌آيد. هفتادمين دوره جشنواره كن 17با نمايش «اشباح اسماعيل» ساخته آرنو دپلشان آغاز مي‌شود و تا 28مي ‌ادامه مي‌يابد. امسال پدرو آلمودووار، فيلمساز نامدار اسپانيايي رياست داوران بخش مسابقه اصلي را به‌عهده دارد.

کد خبر 367796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha