همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: اکنون در کشور ۴۰ بیماری هستند که می‌توانند تعریف بیماری خاص را داشته باشند، در این زمینه ابتدا دولت باید بررسی‌های اعتباری را انجام دهد و سپس مجلس آن را تصویب کند.

وزیر بهداشت

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم معرفی و افتتاح سامانه حامی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این سامانه برای بیماران متابولیک است که نمی‌توانند از غذاهای معمولی استفاده کنند. بنابراین این سامانه اجازه می‌دهد که بیماران ثبت نام کرده و احتیاجات‌شان به درب منزلشان ارسال شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ هزار خانواده تحت پوشش این سامانه قرار گرفته‌اند، گفت: بنابراین دیگر نگرانی تامین دارو و غذا برای این خانواده‌ها رفع شده است. بر همین اساس ما از شرکت‌های تولید کننده و سازمان غذا و دارو تشکر می‌کنیم و امیدواریم برای همه بیماران خاص این موضوع ایجاد شود.

وی با بیان اینکه زمانی همه غذاهای بیماران متابولیک خارجی بود، گفت: اما امروز شرکت‌های مسئول این غذاها را تولید می‌کنند که البته برایشان صرفه اقتصادی هم ندارد و امروز از آنها تقدیر کردیم. امروز دیدیدم که پدری که سه فرزند مبتلا به بیماری‌های متابولیک داشت، می‌گفت که به دلیل نبود چنین خدماتی در گذشته، یکی از فرزندانش را از دست داده، اما در حال حاضر دو فرزند دیگرش نه تنها سالم هستند بلکه مانند یک فرد عادی زندگی می‌کنند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره مطالبه خانواده‌های بیماران متابولیک مبنی بر خاص شدن این بیماری‌ها گفت: طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم اکنون ۴۰ بیماری وجود دارند که می‌توانند تعریف بیماری خاص را داشته باشند، اما اولا باید دولت این موضوع را بررسی و اعتباراتش را مشخص کند و سپس مجلس آن را به تصویب برساند.

هاشمی با بیان اینکه ما در حال حاضر برای هر بیمار خاص سالانه یک میلیارد هزینه می‌کنیم، ادامه داد: بنابراین در این زمینه مجلس باید تصمیم بگیرد و ما قطعا به عنوان متولی سلامت مردم استقبال می‌کنیم که بخشی از اعتبارات عمومی در این راستا استفاده شود.

کد خبر 367752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha