جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

حمله تروریستی به قطار سریع‌السیری در فرانسه در سال ۲۰۱۵ دستمایه تازه‌ترین تجربه کارگردانی کلینت ایستوود می‌شود

سینما جهان

که پیش از این هم علاقه خود را به روایت کردن قهرمان‌بازی‌های آمریکایی نشان داده است.

به گزارش همشهري، فيلمساز و بازيگر برنده اسكار آمريكايي كه در 86سالگي هم همچنان فعال و سرزنده است و در آينده نزديك فيلمي براساس كتابي به نام «قطار 15:17به پاريس» مي‌سازد؛ پروژه‌اي كه شايد به‌دليل نقش داشتن 3شهروند آمريكايي در ماجراهاي آن براي استوديوهاي هاليوودي و شخص ايستوود جالب توجه به‌نظر برسد. اين 3آمريكايي 2سال پيش توانستند از وقوع يك حادثه بزرگ تروريستي در قطاري در حال حركت جلوگيري كنند.

كتاب «قطار 15:17به پاريس؛ داستان واقعي يك تروريست، يك قطار و سه آمريكايي قهرمان» تابستان سال گذشته به قلم اسپنسر استون، آنتوني سدلر و الك اسكارلاتوس (آمريكايي‌هاي مسافر قطار) به علاوه جفري اي. استرن منتشر شد تا ماجراي تلاش مسافران خارجي قطار آمستردام به پاريس را براي متوقف كردن عمليات تروريستي يك فرد كاملا مسلح روايت كند؛ داستاني كه جان مي‌دهد براي يكي ديگر از پروژه‌هاي قهرمان‌پردازانه ايستوود. ضمن اينكه چاقو خوردن استون در اتفاقي غيرمرتبط با حادثه قطار در همان سال 2015مي‌تواند به هيجان داستان بيفزايد.

فيلمساز آمريكايي سال گذشته «سالي» را با بازي تام هنكس و آرون اكهارت بر پرده سينماها داشت؛ فيلمي درباره يك خلبان آمريكايي كه موفق شد هواپيمايي را روي سطح رودخانه يخ‌زده هادسن بنشاند و جان مسافران آن را نجات دهد. هرچند خلبان سالينگر بعدها ناچار شد به اشتباه خود در هدايت هواپيما اعتراف كند و از جايگاه يك قهرمان آمريكايي تا خلباني سهل‌انگار پايين بيايد. سالي با وجود موفقيت تجاري، فقط در يك رشته فني نامزد اسكار شد.

ايستوود كه پيشينه‌اي درخشان در بازيگري دارد، در سال‌هاي اخير بيشتر بر كارگرداني متمركز شده است. او در 2006فيلم‌هاي «پرچم‌هاي پدران ما» و «نامه‌هايي از ايوو جيما» را براساس ماجراهايي از جنگ جهاني دوم ساخت و مدتي بعد سراغ فيلم ورزشي «شكست‌ناپذير» با الهام از رويدادهاي واقعي رفت. «تك‌تيرانداز آمريكايي» با الهام از خاطره‌هاي يك نظامي آمريكايي (كريس كايل با بازي بردلي كوپر) در جنگ عراق ديگر فيلم ايستوود بود كه بر نقش قهرمانانه آمريكايي‌ها در گوشه و كنار دنيا تأكيد مي‌كرد.

کد خبر 367641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha