جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد اصفهانی خواننده‌ای که به قول خودش در این سال‌ها کم‌کار شده بود، شامگاه گذشته در کنار ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان ایستاد و خواند.

موسیقی

به گزارش ایسنا، این کنسرت که اولین اجرای ارکستر ملی ایران در سال ۱۳۹۶ بود، آخرین روز فروردین‌ماه در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت و در آن، قطعاتی از همایون خرم، فریدون شهبازیان و حسین دهلوی اجرا شد.

آغازگر این اجرا پرلود «گریز» بود که در ادامه، با حضور محمد اصفهانی روی صحنه، قطعات «اوج آسمان‌ها» و «تنها ماندم» اجرا شدند. پس از آن، پرلود «پرهیز عاشقانه» نواخته شد. سپس دو قطعه با کلام «روزی تو خواهی آمد» و «ای تو همیشه در میان» اجرا شد و بخش اول این کنسرت به پایان رسید.

پس از تنفسی نه‌چندان کوتاه، بخش دوم با قطعه «فانتزی برای تار و ارکستر» شروع شد که مسیح تحویلداری به‌عنوان تک‌نواز تار در آن هنرنمایی کرد. رپرتوار اجرا در این بخش شامل «تو ای پری کجایی»، «مهر و ماه»، قطعه بی‌کلام «سرود گل» و قطعه «افسانه» براساس ملودی یک مقام تاجیکی بود.

پس از پایان این بخش، به علت تشویق پی‌درپی تماشاگران، ارکستر دو قطعه بیز نواخت. اولین قطعه «اوج آسمان‌ها» بود که محمد اصفهانی هنگام اجرای آن از مخاطبان خواست تا او را همراهی کنند که آن‌ها نیز تا همراه با اصفهانی خواندند: امشب در سر شوری دارم ... پرلود «گریز» نیز در انتها نواخته و بدرقه‌کننده حاضران شد.

در این کنسرت، علی‌اکبر صفی‌پور - مدیرعامل بنیاد رودکی -، شهرداد روحانی - رهبر ارکستر سمفونیک تهران -، پری ملکی - خواننده - و شیرین یزدان‌بخش - بازیگر - حضور داشتند.

ارکستر ملی ایران که فریدون شهبازیان آن را «نوپا» معرفی می‌کند و می‌گوید، درصدد کشف استعدادهای جوان موسیقی است، سال گذشته با خوانندگی علیرضا افتخاری در جشنواره موسیقی فجر به صحنه رفت و در ادامه فعالیت‌های خود، همراه این خواننده در شهرستان خرم‌آباد نیز اجرا کرد.

اصفهانی پیش از این درباره اجرا با ارکستر ملی گفته بود: وقتی آقای شهبازیان تصمیم گرفت ارکستر موسیقی ملی را هدایت کند، به‌دلیل این‌که با ذهنیت‌های اجرایی و موسیقایی ایشان آشنایی داشتم، بسیاری از مسائل را ندیده، حل‌شده دیدم و چشم‌بسته پیشنهاد ایشان را پذیرفتم.

کد خبر 367607

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha