همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت گزارش پیشرفت بی‌سابقه در مبارزه با ۱۸ بیماری گرمسیری نادیده گرفته‌شده را منتشر کرد.

سازمان جهانی بهداشت روز ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) گزارشی از پیشرفت بی‌سابقه در مبارزه با ۱۸ بیماری گرمسیری نادیده گرفته‌شده که هرسال ۱۷۰۰۰۰ نفر را می‌کشد و میلیون‌ها نفر را معلول می‌کنند، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان جهانی بهداشت، شرکت‌های داروسازی و گروه‌های جامعه مدنی با رهبری بنیاد ملیندا گیتس در تلاشی بی‌امان را برای ریشه‌کنی این گروه از بیماری‌های کاملاً درمان‌پذیر، شامل تب دنگی و بیماری خواب که قبلاً به آن‌ها چندان توجه نمی‌شد، بوده‌اند.

مارگرت چن، رئیس سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای به مناسبت انتشار این گزارش گفت:‌ » میلیون‌ها نفر در طول ۱۰ سال گذشته به خاطر یکی از کارآمدترین همکاری‌های جهانی در بهداشت عمومی نوین از ناتوانی و فقر نجات یافته‌اند.»

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت ۱.۶ میلیارد نفر در جهان مبتلا به بیماری‌های گرمسیری نادیده گرفته‌شده (NTD)- شامل بیش از ۵۰۰ میلیون کودک- باقی می‌مانند- اما شمار آنان نسبت به بیش از ۲ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۰ کاهش نشان می‌دهد.

این تلاش در مقابل این گروه بیماری‌ها در سال ۲۰۱۲ تشدید شد، هنگامی‌که دولت‌ها و شرکت‌های داروسازی بیانیه لندن را امضا کرند که در آن متعهد می‌شوند که منابعی را برای کمک به حذف شایع‌ترین ‌NTDها اختصاص دهند.

این شرکت‌ها از آن هنگام هرسال صدها میلیون دوز دارو را برای این بیماری را اهدا کرده‌اند که فقط در سال ۲۰۱۵ امکان دسترسی یک میلیارد نفر را به درمان برای دست‌کم یکی از این بیماری‌ها را فراهم کرده است.

کد خبر 367564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha