مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیارکی بسیار بزرگ، تا حدی که نام "راک"، لقب هنرپیشه آمریکایی دواین جانسون، برای آن انتخاب شده‌است، تا ساعاتی دیگر از کنار زمین عبور خواهد کرد.

براساس گزارش اسپيس، اين سيارك اگرچه بسيار بزرگ است اما تا 10 ساعت ديگر از فاصله‌اي نزديك و ايمن از كنار زمين عبور خواهد كرد و اين به آن معني است كه تلسكوپ‌هاي زميني مي‌توانند از نزديك آن را تحت نظر داشته‌باشند و علاقمندان نيز مي‌توانند عبور اين سيارك را به صورت آنلاين مشاهده كنند.

راک

نام رسمي اين سيارك 2014 JO25 است اما به خاطر ابعاد بزرگش صفت دواين جانسون، هنرپيشه هاليوودي براي آن انتخاب شده و آن را راك مي‌نامند.

اين سيارك اولين بار در سال 2014 رصد شده‌است و محققان بزرگي آن را 650 متر تخمين زده‌اند. اين سيارك پيشتر در دسته سيارك‌هاي پرخطر دسته‌بندي شده بود اما اكنون دانشمندان اعلام كرده‌اند سيارك از فاصله 1.8 ميليون كيلومتري از زمين، يعني پنج برابر فاصله ماه تا زمين،‌خواهد گذشت.

با توجه به اينكه هرهفته سيارك‌هاي كوچك و بزرگ از كنار زمين عبور مي‌كنند، عبور اين سيارك نيز نمي‌تواند نگران كننده باشد. اما نكته قابل توجه درمورد اين پديده كيهاني ابعاد بزرگ آن است،‌ زيرا از سال 2014 تاكنون اين اولين باري است كه جرمي چنين بزرگ از كنار زمين عبور مي‌كند.

آخرين‌باري كه سيارك راك در فاصله نزديكي از زمين قرار گرفت، 400 سال پيش بوده‌است و انتظار نمي‌رود اين جرم تا سال 2600 باري ديگر در چنين فاصله نزديكي قرار گيرد.

با توجه به اينكه سطح سيارك دوبرابر سطح ماه بازتابنده است،‌علاقمندان مي‌توانند آن را با يك تلسكوپ ساده گوچك نيز مشاهده كنند. ناسا نيز مي‌گويد اخترشناسان سرتاسر جهان براي گرد‌آوري بيشترين اطلاعات ممكن از اين سيارك قصد دارند آن را با كمك تلسكوپ‌ها تحت نظر بگيرند.

کد خبر 367523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha