همشهری آنلاین: فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: ارتش در منطقه جنوب غرب اکنون از آمادگی بالایی برخوردار است و در نقطه صفر مرزی خوزستان امنیت پایدار به وجود آورده است.

علی ظریفی یگانه

به گزارش ایرنا امیرسرتیپ دوم علی ظریفی یگانه روز سه شنبه در آیین رژه نیروهای مسلح خوزستان به مناسبت روز ارتش در بلوار قدس اهواز اظهار کرد: به برکت خون شهدا و تلاش نیروهای ایثارگر ارتش، نقطه صفر مرزی خوزستان از امنیت پایداری برخوردار بوده و در 50 متر مانده به میله های مرزی فعالیت های اقتصادی و کشاورزی به خوبی انجام می شود.

وی در ادامه گفت:ارتش پس از پیام تاریخی امام خمینی(ره) در سال 1358 حمایت خود را از انقلاب اعلام کرد و در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی وفاداری خود را به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به اثبات رساند.

وی افزود: درهمان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی،گروهک های مختلف ضد انقلاب در نقاط مختلف کشور به دستور استکبار جهانی ضد نظام به مبارزه برخاستند اما ارتش به خوبی توانست این مناطق را از وجود نیروهای ضد انقلاب پاکسازی کند.

فرماندهی قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور ادامه داد: همچنین ارتش جمهوری اسلامی توانست در ابتدای جنگ تحمیلی دشمن متجاوز عراق را که با 12 لشکر مجهز، ایران اسلامی را مورد هجوم قرار داده بود ، متوقف کرده و همدوش با دیگر نیروهای سپاه و بسیج درس فراموش نشدنی به متجاوزان بدهد.

وی بیان کرد: اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتشی ولایتمدار و به عنوان بازوی توانمند ولایت همدوش برادران هم رزم سپاه و نیروی انتظامی این آمادگی را دارد که از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی بنا به رهنمودهای فرمانده کل قوا در تمامی نقاط ایران و جهان هر ماموریتی را عهده دار شود.

به گزارش ایرنا همزمان با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در خوزستان اعم از نظامی و انتظامی و بسیج روز سه شنبه با اجرای رژه حماسی، در بلوار قدس اهواز، توان دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

در این آیین علاوه بر رژه یگان های نظامی و انتظامی پیاده از مقابل جایگاه، توان نظامی نیروهای مسلح در خوزستان از جمله ارتش جمهوری اسلامی در منطقه جنوب غرب، با رژه ادوات ، تجهیزات و سلاح های سنگین و نیمه سنگین، و نیز خودروهای سبک و سنگین و موتوری با آرایش نظامی و رژه از مقابل جایگاه به نمایش گذاشته شد.

چند نفر از چتربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با پریدن از بالگردهایی که بر فراز آسمان آیین گرامیداشت روز ارتش به پرواز در آمده بودند، پس از انجام حرکات نمایشی مقابل جایگاه فرود آمدند.

در آین آیین استاندار خوزستان، و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی ارتش ، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج ، مسئولان استانی و نیز مردم حضور داشتند.

کد خبر 367426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha