دختر ۱۴ ساله که در دام سیاه سرباز جوان گرفتار شده بود، برای پرداخت حق‌السکوت به او، دست به سرقت میلیونی از حساب پدرش زد اما خیلی زود رازش فاش شد.

اين پرونده با شكايت والدين دختر نوجوان به جريان افتاد. پدر او با حضور در پليس فتاي پايتخت به مأموران گفت: مدتي قبل متوجه برداشت 40ميليون تومان از حساب بانكي‌ام شدم. تعجب كردم و به تصور اينكه اشتباهي رخ داده راهي بانك شدم اما بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين مبلغ كاملا قانوني از حسابم برداشت شده است. از آنجا كه به‌غير از خودم و خانواده‌ام كسي مشخصات و اطلاعات حسابم را نداشت به ماجرا مشكوك شدم. بعد از پرس‌وجو از دخترم بود كه فهميدم او اين مبلغ را برداشت و به‌حساب جواني كه قصد اخاذي از او را داشته واريز كرده‌ است.

  • شروع تحقيقات

با شكايت اين مرد مأموران تصميم به تحقيق از دختر او گرفتند. دختر نوجوان در ابتدا سعي داشت حقيقت را كتمان كند اما مأموران با اعتمادسازي و اقدامات روانشناسانه او را قانع كردند كه با پليس همكاري كند. او در ادامه به مأموران گفت: مدتي قبل با پسر جواني كه سرباز يكي از بيمارستان‌هاست در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي آشنا شدم. آشنايي ما ادامه داشت و او توانست با دادن پيشنهاد ازدواج اعتمادم را جلب كند. براي همين وقتي خواست عكس‌هاي خصوصي‌ام را برايش بفرستم، اين كار را انجام دادم اما پس از مدتي او با استفاده از عكس‌هايم، تصاويري مستهجن تهيه و برايم ارسال و تهديد كرد كه اگر تن به خواسته‌اش ندهم، اين تصاوير را در اينترنت منتشر كرده و آبرويم را مي‌برد.

دختر نوجوان ادامه داد: با ديدن عكس‌ها شوكه شده بودم. با توجه به موقعيت خانواده‌ام، از اينكه عكس‌ها در اينترنت منتشر شوند وحشت داشتم. براي همين وقتي او گفت كه حاضر است در ازاي دريافت مبلغي عكس‌ها را پاك كند، قبول كردم. من در ابتدا طلاهايي را كه پدر و مادرم برايم خريده بودند، مخفيانه به او دادم تا به اين كابوس پايان دهم اما او دست بردار نبود. هر بار تهديد مي‌كرد كه بايد پول بيشتري به او بدهم و اگر اين‌كار را نكنم عكس‌ها را براي خانواده‌ام هم ارسال مي‌كند.

تهديدهايش آرامش را از من گرفته بود و از ترس آبروريزي مدام كابوس مي‌ديدم. در نهايت هم تصميم گرفتم مبلغ درخواستي‌اش را پرداخت كنم.دختر 14ساله گفت: از آنجا كه اطلاعات حساب بانكي پدرم را داشتم، مبلغي برايش واريز كردم اما او نه‌تنها پول بيشتري مي‌خواست بلكه تهديدم مي‌كرد كه بايد تن به خواسته سياهش هم بدهم. اين ماجرا ادامه داشت و من 40ميليون تومان به حسابش واريز كردم تا اينكه درنهايت پدرم متوجه و رازم فاش شد.

  • نقشه‌هاي سريالي

با اظهارات دختر نوجوان دستور بازداشت جوان اخاذ صادر و تحقيقات براي دستگيري او شروع شد. مأموران در ادامه بررسي‌ها توانستند اين جوان 26ساله را دستگير كنند. سرهنگ كاكوان، رئيس پليس فتاي تهران با بيان اين خبر گفت: متهم وقتي با شواهد پليس روبه‌رو شد به اخاذي از دختر نوجوان اعتراف كرد و در ادامه مشخص شد كه وي از دختران ديگري نيز با همين شگرد اخاذي كرده است.

وي ادامه داد: مرد جوان در بازجويي‌ها به جرايم خود اعتراف كرد و مدعي شد كه قصد داشته از اين طريق پولدار شود.
سرهنگ كاكوان با اشاره به صدور قرار قانوني براي متهم و انتقال وي به زندان از والدين خواست بر فعاليت سايبري فرزندان خود نظارت بيشتري داشته باشند و آموزش‌هاي لازم را به آنها ارائه دهند كه در اين فضا چگونه رفتار كنند و اگر كسي قصد اخاذي از آنها را داشت حتما ماجرا را با والدين خود و پليس در ميان بگذارند.

کد خبر 367341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha