همشهری آنلاین: معاون فرمانده ارتش افغانستان در باره استفاده آمریکا از مادر بمب‌ها در استان ننگرهار گفت که بر اساس آخرین اطلاعات ۹۵ تن در این حمله کشته شدند و در آینده نیز در صورت نیاز از این حملات صورت خواهد گرفت.

۹۵ تن از عناصر داعش در حمله مادر بمب ها در ننگرهار کشته شدند

به گزارش ایرنا، ژنرال «مراد علی مراد» روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی در کابل از استفاده بمب مادر علیه مواضع داعش در شهرستان «اچین» ننگرهار دفاع کرد و افزود برای نابودی تروریست ها در این کشور از هر گزینه ای استفاده خواهیم کرد.

نظامیان آمریکایی شامگاه پنجشنبه گذشته یک بمب 10 هزار کیلویی موسوم به «مادر بمب ها» و بزرگترین بمب غیرهسته ای جهان را در شهرستان «اچین» استان ننگرهار واقع در شرق افغانستان پرتاب کردند.

استفاده این بمب در سراسر جهان بازتاب گسترده ای داشت و شماری از صاحب نظران، سیاستمداران و کارشناسان افغانستان نسبت به استفاده امریکائی ها از این بمب در ننگرهار استقبال کردند و شماری دیگر با آن به مخالفت پرداخته اند و آن را برای این کشور زیانبار دانسته اند.

معاون فرمانده ارتش افغانستان گفت که پیش از پرتاب این بمب، آمادگی ها و تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به مردم و غیر نظامیان اتخاذ شده بود.

ژنرال مراد تصریح کرد که نظامیان ویژه آمریکایی در کنار نیروهای افغان در استان های ننگرهار و هلمند حضور دارند و در عملیات به نیروهای افغان مشورت می دهند.

معاون فرمانده ارتش افغانستان گفت که پرتاب مادر بمب ها، مرکز راهبردی داعش در ننگرهار را نابود کرد و بر فعالیت های این گروه در افغانستان تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد که با این حمله، این گروه دیگر به صورت منسجم نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند و احتمال دارد به صورت پراکنده به سربازگیری در مناطق مختلف بپردازند.

این فرمانده ارتش افغانستان از کشورهای منطقه و جهان خواست که افغانستان را در جنگ علیه تروریسم تنها نگذارند و نظاره گر نباشند زیرا ما روزی از چنگ آنان نجات خواهیم یافت آما آنها که نظاره گر و حامی تروریسم هستند، با همین مشکل مواجه خواهند شد.

وی همچنین از آغاز رسمی عملیات تهاجمی نیروهای افغان به نام «خالد» در استان های افغانستان خبر داد و گفت که این عملیات صبح امروز بصورت رسمی آغاز شده است.

کد خبر 367200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha