همشهری آنلاین: باشگاه آ.ث. میلان ایتالیا از سوی مالک این کلوب، سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا، با قیمت ۷۴۰ میلیون یورو به سرمایه‌گذاران چینی فروخته شد. آ.ث. میلان به مدت ۳۱ سال با مالکیت برلوسکونی اداره می‌شد.

Ac.Milan

با عقد قراردادی به حجم مالی بالغ بر ۷۴۰ میلیون یورو، باشگاه پرآوازه، سنتی و پر‌طرفدار آ.ث. میلان ایتالیا از مالکیت شرکت "فین اینوست" به ترکیبی از سرمایه‌گذاران چینی که شرکت "روسونری اسپرت اینوستمنت لوکس" را تشکیل می‌دهند، فروخته شد.

به گزارش دويچه‌وله، صاحبان جدید این باشگاه از این پس ۹۹/۹۳ درصد سهام این باشگاه را در دست خواهند داشت. "یونگ هانگ لی" سخنگو و یکی از تاجرهای این شرکت چینی روز پنجشنبه ۱۳ آوریل/ 24 فروردين در چارچوب این فروش تاریخی تاکید کرد که "ما از این به بعد آینده را خواهیم ساخت."

سیلویو برلوسکونی از ماه‌ها پیش اشاره کرده بود که تمایل به تغییر مالکیت باشگاه میلان دارد تا تیم محبوب وی "بتواند دوباره به قدرت برتر ایتالیا، اروپا و جهان تبدیل شود."

آ.ث. میلان که از سال‌ ۱۹۸۶ میلادی در دوران مدیریت و مالکیت برلوسکونی به ۵ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا و همچنین به ۲۴ مقام قهرمانی ایتالیا دست یافته بود، برای آخرین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی قهرمان اروپا و در سال ۲۰۱۱ میلادی قهرمان ایتالیا شد.

انتقال مالکیت میلان، امید هواداران این باشگاه را برای بازگشت دوباره به دوران طلایی آ.ث. میلان زنده کرده است. سیلویو برلوسکونی ضمن اشاره به این نکته که میلان را دیگر نمی‌شود در "قالب یک شرکت خانواده‌ای" اداره کرد، گفت که وی "همیشه بزرگ‌ترین طرفدار میلان" خواهد ماند.

شایان ذکر است که باشگاه آ.ث. میلان در حال حاضر ۲۲۰ میلیون یورو بدهی دارد و فروش سهام باشگاه، گام مهمی را نیز برای بهبود وضعیت مالی این کلوب ایفا می‌کند.

 

کد خبر 367012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha