همشهری آنلاین: بورسیا دورتموند یک روز پس از حمله انفجاری در برابر موناکو تن به شکست داد و بایرن مونیخ نیز نتوانست در دوئل تاریخی با رئال مادرید در مسابقات یک‌ چهام نهایی از سد رونالدو و یارانش بگذرد.

Football

دیدار دو تیم بورسیا دورتموند و موناکو با یک روز تاخیر، روز چهارشنبه ۱۲ آوریل/ 23 فروردين برگزار شد. تدابیر امنیتی شدید و حضور گسترده پلیس، به این دیدار که یک روز پس از حملات انفجاری به اتوبوس تیم دورتموند برگزار می‌شد، تصویری نامتعارف داده بود.

کنترل شدید تماشاگران. آوردن ساک یا کیف ممنوع اعلام شده بود. به گزارش دويچه‌وله، به رغم کنترل شدید و نگرانی‌های ناشی از حملات روز پیش، ده‌ها هزار نفر از طرفداران بوروسیا دورتموند برای تشویق تیم خود به ورزشگاه آمده بودند.

نیمه نخست دیدار دو تیم بوروسیا دورتموند و موناکو که در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام قهرمانان اروپا صورت می‌گرفت با نتیجه ۲ بر صفر به سود موناکو به پایان رسید. فشار روحی بازیکنان دورتموند در نوع بازی آن‌ها بسیار محسوس بود.

در دقیقه ۱۹ دیدار دو تیم، کیلیان امباپه موفق شد دروازه دورتموند را بگشاید. گلی که قانونی نبود، اما به تشخیص داور پذیرفته شد.

سون بندر، بازیکن دورتموند در دقیقه ۳۵ توپ را به خطا وارد دروازه تیم خود کرد و به این ترتیب نتیجه نیمه نخست دیدار را به ۲ بر صفر به سود موناکو تغییر داد.

در نیمه دوم، هر دو تیم صاحب یک گل شدند و نتیجه ۳ بر ۱ به سود موناکو بود، تا این که در واپسین دقایق دیدار، کاگاوا، مهاجم دورتموند موفق شد نتیجه را به ۳ بر ۲ تغییر دهد. گلی که می‌تواند در دیدار برگشت برای تیم دورتموند سرنوشت‌ساز باشد.

دیدار دیگر مرحله یک چهارم نهایی جام قهرمانان اروپا بین دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید برگزار شد. بایرن که بدون ستاره خود، لواندوفسکی به میدان آمده بود، دیدار را خیلی خوب و مسلط شروع کرد. اما ستاره میدان و دیدار کریستیانو رونالدو بود. رونالدو که در چارچوب دیدارهای اروپایی تیم رئال از ماه سپتامبر موفق به زدن گل نشده بود، برای شکستن این طلسم به میدان آمده بود.

گل نخست دیدار دو تیم بایرن و رئال توسط آرتورو ویدال و به سود بایرن به ثمر نشست. ویدال توپی که توسط تیاگو به روی دروازه رئال سانتر شده بود را با ضربه سر بسیار زیبا و پر قدرت خود به تور دروازه رئال چسباند.

آرتورو ویدال در واپسین لحظات نیمه نخست می‌توانست سرنوشت دیدار را به سود بایرن رقم بزند. داور مسابقه در وقت اضافه نیمه نخست به سود بایرن یک ضربه پنالتی اعلام کرد. ویدال وظیفه زدن پنالتی را برعهده گرفت و توپ را با فاصله زیاد از بالای دروازه به اوت فرستاد. به این ترتیب، نیمه نخست دیدار دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود بایرن خاتمه یافت.

رئال نیمه دوم را بسیار خوب آغاز کرد و برخلاف نیمه نخست بسیار تهاجمی ظاهر شد. ستاره این تیم، کریستیانو رونالدو موفق شد در این نیمه دو بار دروازه بایرن را بگشاید. بار نخست در دقیقه ۴۷ و بار دوم در دقیقه ۷۷. این در حالی است که نویر، دروازه‌بان بایرن بارها مانع از به ثمر رسیدن ضربات رونالدو و یارانش شد. دیدار حساس دو تیم با نتیجه ۲ بر ۱ به سود رئال به پایان رسید.

مارتینز در دقیقه ۶۱ دیدار به علت خطایی که روی رونالدو مرتکب شده بود به تشخیص داور از ادامه بازی منع شد. اخراج مارتینز کار تیم بایرن را دشوارتر ساخت. بازیکنان بایرن در نیمه دوم نتوانستند آن طور که باید و شاید در برابر دروازه رئال خطرآفرین ظاهر شوند.

دیدار برگشت دو تیم هفته آینده برگزار می‌شود. بدیهی است که شاگردان آنجلوتی در زمین مادرید با یک وظیفه دشوار پا به میدان خواهند نهاد. اما بایرن پیش از این هم نشان داده است که تیم خطرناکی است و می‌تواند نتیجه به ظاهر ناممکن را ممکن سازد.

در دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام قهرمانان اروپا تیم اتلیتکو مادرید موفق شد در زمین خود با نتیجه یک بر صفر از سد تیم لسترسیتی انگلیس بگذرد. تک گل این دیدار توسط گریزمن در دقیقه ۲۸ و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

 

کد خبر 366998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha