سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره شمالی با محکوم‌کردن اقدام آمریکا در استقرار یک ناوگروه جنگی در منطقه هشدار داد که آماده جنگ با واشنگتن است.

کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی ضمن محکوم کردن تصمیم آمریکا برای مستقر کردن ناوگروه جنگی در شبه‌جزیره کره، وعده داده است که آماده واکنش به اقدامات بی‌پروای آمریکا در منطقه خواهد بود.

ناوگروه جنگی آمریکا به‌رهبری یک فروند ناو هواپیمابر با لغو مأموریت خود به استرالیا، به‌سوی آب‌های شبه‌جزیره کره حرکت کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به‌نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: این اقدام تحرکات بی‌پروای آمریکا را برای اشغال کره شمالی ثابت می‌کند و نشان می‌دهد که این اقدامات وارد فاز جدی شده است.

وی افزود: کره شمالی آماده واکنش به هر گونه حالت جنگی از سوی آمریکا است.

یک مقام ارشد آمریکایی روز یکشنبه20 فروردين تأکید کرد که ترامپ از مشاوران نظامی‌اش خواسته است تا گزینه‌های مختلف برای مقابله با کره شمالی را مورد بررسی قرار دهند.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی افزود: ما شدیدترین اقدامات تلافی‌جویانه را علیه رفتارهای تحریک‌آمیز آمریکا انجام خواهیم داد تا با نیروهای نظامی از خودمان دفاع کنیم.

رئیس جمهور موقت کره جنوبی امروز سه‌شنبه 22 فروردين در اظهاراتی نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز بزرگتر کره شمالی هشدار داده است.

هوانگ کیو آن رئیس جمهور موقت کره جنوبی به ارتش دستور داده است تا نظارت بر فعالیت‌های کره شمالی را تشدید کند. وی نسبت به برقراری ارتباط نزدیک با آمریکا اطمینان داده است.

وی در سخنانی افزود: این احتمال وجود دارد که کره شمالی اقدامات تحریک‌آمیز بزرگتری را مثل یک آزمایش هسته‌ای انجام دهد.

کره شمالی سه‌شنبه 22 فروردين نشست پارلمان عالی را برگزار می‌کند و روز شنبه 26 فروردين نیز صد و پنجمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ پایه‌گذار و رهبر سابق کره شمالی است. انتظار می‌رود رژه بزرگ نظامی در پیونگ‌یانگ برگزار شود. کره شمالی معمولاً در مراسم‌های مهم ملی، آزمایش‌های هسته‌ای یا موشک بالستیک انجام می‌دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیراً از چین خواسته است تا برای مهار برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی کمک کند. البته رئیس جمهور آمریکا به‌تازگی وعده داده است که در صورت عدم همراهی چین، واشنگتن حاضر است به‌تنهایی با برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی مقابله کند.

کد خبر 366653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha