همشهری آنلاین: قالیباف با بیان اینکه ۱۰۰ کیلومتر مترو احداث می‌شود، ادامه داد: بررسی‌های دقیق نشان داده که هر ۲۰ کیلومتر مترو، ۱۶ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح پایانه مترو شهید کلاهدوز با بیان اینکه این پایانه در شرقی‌ترین نقطه شهر راه‌اندازی شده است گفت: مردم ما معمولا آن بخشی از مترو را که استفاده می‌کنند، می‌بینند اما واقعیت این است که در پایان هر فصل پایانه‌هایی در نظر گرفته شده است که به خدمات روزانه قطارها پاسخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامیده است، افزود: باید دست به دست هم بدهیم تا ضمن تولید اشتغال، شعار اقتصاد مقاومتی را نیز محقق کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه مترو شهرداری تهران از چند سال گذشته رویکرد اقتصاد مقاومتی با نگاه مدیریت جهادی را در دستور کار قرار داده است اظهار کرد: با همه مشکلات و تحریم‌ها هرگز فعالیت‌هایمان تعطیل نشد و من پیش از نوروز نیز اعلام کردم که به دلیل شرایط اقتصادی تقریبا تمام شرکت‌های واگن‌سازی در کشور تعطیل هستند اما در تهران با دو شیفت کاری مشغول به کار هستیم و حتی امسال قول گرفتیم که این شیفت‌ها را به 3 برسانیم و 24 ساعته کار کنیم.

قالیباف با بیان اینکه 100 کیلومتر مترو احداث می‌شود، ادامه داد: بررسی‌های دقیق نشان داده که هر 20 کیلومتر مترو، 16 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند. به همین نسبت نیز به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند یعنی 100 کیلومتر مترو یعنی 180 هزار شغل مستقیم و 800 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه معضل بیکاری با روش‌هایی که تا حالا بوده قابل حل و فصل نیست، گفت: با تصمیمات موجود پیشنهادات و بسته‌هایی که داریم، کارها به نتیجه نمی‌رسد و باید با رویکرد و روش نو و براساس مبانی اقتصاد مقاومتی شغل ایجاد کنیم، وگرنه قشر جوان متقاضی شغل، سونامی بزرگی در کشور است و اگر چاره‌اندیشی نشود این سونامی دولت را با خود می‌برد.

شهردار تهران افزود: می‌گویند آمار بیکاری 10 تا 20 درصد است اما واقعیت این است که بیکاری بیش از 27 درصد است و متاسفانه در حال طی کردن طولانی ترین دوره رکود هستیم که این دوره رکود اقتصادی در حال تاریخی شدن است.

قالیباف با بیان اینکه باید به روش‌های موجود غیرعلمی پایان دهیم، گفت: تا مدیران و تصمیم‌گیران فعال نباشند و پای کار نیایند، هرگز قادر به ایجاد شغل و حل مشکلات نیستیم.

کد خبر 366465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha