سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

در روزهای پایانی سال گذشته، بیمه‌گران نیز همچون سایر دستگاه‌های کشور از طریق افزایش طرح‌های تخفیفاتی گوناگون در رشته‌های مختلف بیمه‌ای سعی در جلب رضایت مردم برای ورود به سال جدید کردند.

بیمه

شايد به نوعي بيشترين اطلاع شهروندان درخصوص تخفيفات قابل اعطا مربوط به بيمه‌هاي اتومبيل باشد. اما حقيقت آن است كه بيمه‌گران براي تمامي رشته‌هاي بيمه‌اي همچون بيمه‌هاي آتش‌سوزي، حوادث، عمر، اتومبيل و بسياري از رشته‌هاي ديگر در اين ايام طرح‌هاي ويژه‌اي را درنظر مي‌گيرند تا با اين حركت تفكري‌نو در صنعت بيمه كشور رقم بخورد.

طرح‌هاي تخفيفاتي كه بعضا تا 70درصد هم مي‌رسد. اين كار شركت‌هاي بيمه كه در راستاي تعامل هرچه بيشتر با مردم در ايام نوروز بود، علاوه بر عرضه ارزان‌تر بيمه از طريق كاهش ملموس دريافت حق بيمه نهايي، آشنايي و افزايش آگاهي شهروندان با انواع مختلف بيمه و كاربرد آن در زندگي روزمره را به همراه خواهد داشت.

در اينجا به جهت شكل‌گيري فرهنگ بيمه و پذيرش آن در ميان مردم، شركت‌هاي بيمه همه‌ساله وظيفه خود را انجام داده و همواره براي اثبات برادري خود پيشقدم هستند. اما مردم سهم بيشتري در اين ميان برعهده دارند و آن درك و پذيرش بيمه نه به‌عنوان يك هزينه، بلكه به‌عنوان يك نياز اساسي و هميشگي است. يكي از مناسب‌ترين شيوه‌هاي پذيرش بيمه در ميان شهروندان مي‌تواند «چالش بيمه‌اي» باشد؛

چالشي كه مي‌تواند از يكسو منجر به افزايش ضريب نفوذ بيمه در كشور توأم با ارتقاي فرهنگ بيمه و افزايش آگاهي و از سويي ديگر باعث ايجاد حاشيه امن براي هموطنان از طريق افزايش پذيرش مسئوليت آنان در قبال حوادث وارد به يكديگر و يا حوادث ايجاد شده براي خودشان باشد كه در نهايت به نفع صنعت بيمه كشور است و برنده نهايي آن تمام مردم خواهند بود.

بهترين فرصت اجراي آن نيز در ايام سفرهاي نوروزي است چرا كه در اين ايام بار سفرهاي برون‌شهري هموطنان به‌مراتب بيش از ايام ديگر سال است. چالش در آگاهي از تهيه بيمه نامه بدنه براي خودروهايي كه به جاده‌ها وارد مي‌شوند و يا چالش تهيه بيمه نامه آتش‌سوزي براي خانه‌هاي خالي از سكنه كه خطراتي نظير سرقت يا آتش‌سوزي آن را تهديد مي‌كند و بسياري از خطراتي كه در كمين است و ما از كنار آنها ساده عبور مي‌كنيم. اگر بخواهيم به زبان ساده بگوييم، استقبال شهروندان هر جامعه از بيمه و ميزان بيمه پذير بودن آنها نشان‌دهنده واقعي ضريب نفوذ بيمه در آن جامعه است كه يكي از عوامل مهم براي سنجش و ارزيابي عملكرد صنعت بيمه در هر جامعه به‌حساب مي‌آيد.

به‌نظر مي‌رسد آگاهي و ميزان استقبال شهروندان از طرح‌هاي ويژه بيمه گران نقش بسزايي در توسعه فرهنگ بيمه و افزايش ضريب نفوذ بيمه در كشور دارد كه از طريق اجراي يك چالش فرهنگي همگاني با كمترين هزينه تبعات مثبت بسياري را براي مردم و صنعت بيمه به همراه خواهد داشت. هرچند در كنار اين تعامل دوطرفه نبايد از نقش رسانه‌ها به‌عنوان ابزاري براي انتقال آگاهي عمومي غافل بود.

کد خبر 366071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha