مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

سازمان جهانی بهداشت براساس یک اقدام جهانی به‌دنبال کاهش ۵۰درصدی آسیب‌های ناشی از خطاهای پزشکی طی ۵ سال آینده در تمامی کشورهاست.

اين طرح به‌دنبال آن است تا ضعف‌هاي موجود در سيستم سلامت كشورها كه به خطاهاي پزشكي منجر مي‌شود و آسيب‌هاي جدي به‌دنبال دارد را از بين ببرد. همچنين هدف آن است تا فرايند تجويز دارو، توزيع و مصرف آن تقويت شود و آگاهي‌ها در بين بيماران در مورد خطرات مرتبط با مصرف ناصحيح داروها افزايش يابد.

خطاهاي پزشكي حداقل به فوت يك نفر در روز و آسيب ديدن تقريبا 1.3ميليون نفر در سال در آمريكا منجر مي‌شود. همچنين درحالي‌كه كشورهايي با ميزان درآمد پايين و متوسط به لحاظ خطاهاي پزشكي از نرخ مشابهي با كشورهاي ثروتمند برخوردار هستند، تأثير ناشي از خطاهاي پزشكي در مردم اين كشورها بيشتر است. بررسي‌ها حاكي از آن است كه در سطح جهان هزينه ناشي از خطاهاي پزشكي حدود 42ميليارد دلار در سال است. دكتر «مارگارت چان» رئيس سازمان جهاني بهداشت در اين رابطه گفت: همه افراد انتظار دارند با مصرف دارو بهبود پيدا كنند نه اينكه دچار آسيب شوند. همچنين خطاهاي پزشكي به غير از اينكه سلامت بشر را به خطر مي‌اندازد، فشار مضاعف و بي‌موردي را بر بودجه سلامت كشورها تحميل مي‌كند.

کد خبر 365949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha