یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

۹ پروژه عمرانی پایتخت در روزهایی که شهروندان در تعطیلات آغاز سال نو به سر می‌بردند، افتتاح شدند.

قالیباف

تصفيه‌خانه درياچه شهداي خليج‌فارس، ساختمان جديد مركز مطالعات ژئوتكنيك و مقاومت مصالح شهرداري تهران و كانال كمكي قطعه 3كانال سرخه‌حصار جنوبي، 3پروژه عمراني بزرگ، بودند كه به همراه 6پروژه ديگر در زمينه مقاوم‌سازي و بهسازي لرزه‌اي پل‌هاي سواره‌روي تهران صبح روز سه‌شنبه گذشته، هشتم فروردين‌ماه با حضور شهردار تهران، تعدادي از اعضاي شوراي شهر پايتخت و جمعي از مديران شهري به بهره‌برداري رسيد‌.

محمدباقر قاليباف پس از بازديد از تصفيه‌خانه درياچه شهداي خليج‌فارس و افتتاح اين پروژه‌ها در جمع حاضران با تأكيد بر اينكه ما در 12سال گذشته نشان داديم كه در انجام كارها سلايق سياسي موضوعيت ندارد، گفت: هر كسي كه در نظام اسلامي به نظام ولايي و باورهاي ديني اعتقاد دارد، متخصص و خدمتگزار است، توانسته و مي‌تواند در شهرداري پايتخت فعاليت كند. وي تأكيد كرد: من به آن عزيزان كه مي‌خواهند حرف‌هايشان شنيده شود بايد بگويم قرار نيست پيشرفت‌ها را ناديده بگيرند. قاليباف يادآور شد: ما از مردم عذرخواهي مي‌كنيم كه زيبنده و در شأن آنان نتوانستيم خدمت كنيم اما اعلام مي‌كنيم كه انصاف نيست در برخي از مقاطع سياسي سخناني مطرح شود كه درست نيست.

  • پروژه‌هاي تأثيرگذار

شهردار تهران همچنين با تشكر از همكاراني كه در مجموعه شهرداري فعاليت كرده‌اند، گفت: يك تشكر ويژه نيز از همكاراني دارم كه در روزهاي پاياني سال و ابتداي تعطيلات سال جديد در شهر حضور داشتند و به شهروندان خدمت‌رساني كردند. قاليباف با اشاره به اينكه خوشبختانه در آغاز سال جديد شاهد افتتاح چندين پروژه مهم و تأثيرگذار در شهر تهران هستيم، افزود: به همكاران خود تأكيد كردم كه اگر امروز نتوانيم اين پروژه‌ها را با هزينه‌اي معين به بهره‌برداري برسانيم، در سال‌هاي آينده با هزينه‌اي چندين‌برابر و زمان بسيار بيشتر آنها آماده بهره‌برداري مي‌شوند.

وي با بيان اينكه پروژه‌هايي كه امروز به بهره‌برداري رسيده‌اند براي شهر تهران بسيار مهم هستند، تصريح كرد: مركز مطالعات ژئوتكنيك و مقاومت مصالح شهرداري تهران، هم از جنبه بالابردن كيفيت پروژه‌هاي عمراني و هم از جنبه آموزشي و انتقال تجربه به ساير شهرهاي كشور بسيار اهميت دارد.

قاليباف با اشاره به افتتاحيه تصفيه‌خانه درياچه شهداي خليج‌فارس گفت: هم‌اكنون مسائل زيست‌محيطي براي شهروندان تهراني مهم و كليدي است. امروز همه دنيا از جمله مردم كشور ما در شهرهاي كوچك و بزرگ به اين باور رسيده‌اند كه اگر مسائل زيست‌محيطي حل و فصل نشده و به آن توجهي نشود، كيفيت زندگي در شهرها افزايش نمي‌يابد.

وي با تأكيد بر اينكه وقتي هواي شهر تهران آلوده مي‌‌شود هيچ كدام از فعاليت‌ها و پروژه‌هاي شهري ديده نخواهد شد، خاطرنشان كرد: وقتي گرد و خاك در جغرافياي كشور ما زندگي هموطنان را مختل مي‌كند قطعا هيچ كدام از كارهاي خوب در آن جغرافيا به چشم نخواهد آمد. شهردار تهران عنوان كرد: تصفيه‌خانه شهداي خليج‌فارس، آب درياچه را 400ليتر درثانيه تصفيه خواهد كرد.

  • ‌انتقال عوارضي آزادراه تهران- قم به بعد از فرودگاه امام خميني

عوارضي آزادراه تهران- قم به بعد از فرودگاه امام خميني منتقل مي‌شود. مازيار حسيني، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران در اين‌باره گفت: براساس مذاكراتي كه با وزارت راه و شهرسازي داشتيم قرار است عوارضي آزادراه تهران - قم به بعد از فرودگاه بين‌المللي امام‌خميني منتقل شود. هم‌اكنون در مسير رفت عوارضي از خودروها دريافت نمي‌شود و در مسير برگشت نيز با جابه‌جايي دوربرگردان و انجام اصلاحات هندسي خودروها به‌راحتي وارد بزرگراه خليج‌فارس مي‌شوند.

وي با اشاره به تجربه برگزاري نمايشگاه كتاب در سال گذشته افزود: يكي از مهم‌ترين برنامه‌ها براي كاهش تداخل بين حركت خودروها و بازديد‌كنندگان ايجاد زيرگذر در نمايشگاه شهر‌آفتاب است. اين در حالي است كه سال گذشته و همزمان با برگزاري بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران قرار بود وزارت راه و شهرسازي اقدام به انتقال عوارضي از محل فعلي كند.

معاون شهردار تهران با بيان اينكه مهم‌ترين برنامه سازمان حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در اين مجموعه عدم‌تداخل بار ترافيك بزرگراهي و محلي است، ادامه داد: با تمهيدات درنظر گرفته شده و اصلاحات ترافيكي به‌ويژه تغيير محل دوربرگردان‌هاي نزديك نمايشگاه اين مشكل رفع مي‌شود. حسيني بيان كرد: بزرگ‌ترين دغدغه براي ما اين است كه مردم به‌راحتي بتوانند از پاركينگ شهر‌آفتاب براي پارك خودروهاي خود استفاده كنند. به همين منظور در 3محدوده نمايشگاه پاركينگ‌هايي با ظرفيت پارك 7500خودرو درنظر گرفته شده است.

  • روند اصلاح ساختار استخدامي شهرداري ادامه دارد

معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه اقدامات باقيمانده در مسير اجراي 3سياست شهردار تهران درخصوص كاركنان (امنيت شغلي، مسكن و درمان) با جديت در سال 96انجام مي‌شود، گفت: با اعلام نتايج دومين مرحله آزمون تبديل وضعيت استخدامي از سوي سازمان سنجش، مراحل تكميل تبديل وضعيت همكاران انجام خواهد شد.

سيد جعفر تشكري هاشمي با تأكيد بر اينكه پيگيري روند تبديل وضعيت كاركنان شهرداري اولويت نخست برنامه‌هاي سال‌جاري خواهد بود، گفت: موضوع تبديل وضعيت كاركنان قراردادي به ثابت آزمايشي، ساماندهي نيروهاي شركت تأمين نيروهاي انساني و ساماندهي نيروهاي شركت‌ها و سازمان‌ها طي سال گذشته در دستور كار قرار گرفت؛ به‌طوري كه 5هزار نفر از نيروهاي شركت تأمين نيرو‌ در قالب قرارداد مستقيم با شركت هاديان شهر ساماندهي شده‌اند.

معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاري دومين مرحله آزمون تبديل وضعيت استخدامي كاركنان شهرداري تهران طي روزهاي پاياني اسفند‌ماه تصريح كرد: با اعلام نتايج دومين آزمون از سوي سازمان سنجش، مراحل تكميل تبديل وضعيت همكاران انجام خواهد شد. به گفت تشكري هاشمي در سال گذشته به جز تنها چند شركت و سازمان، دستورالعمل ابلاغي شهردار تهران درخصوص ساماندهي نيروهاي شركتي به‌طور كامل به مرحله اجرا درآمد.

قاليباف با بيان اينكه يكي از دغدغه‌هاي هميشگي من كه اهالي رسانه نيز به آن كمتر توجه داشته‌اند اين است كه ما در حوزه شهربازي براي تفريح خانواده‌ها در كنار فقيرترين شهرهاي دنيا قرار داريم، گفت: شهربازي‌هايي كه هم‌اكنون در شهر تهران وجود دارند نيز كوچك و غيرپيشرفته هستند. خوشبختانه بايد اعلام كنم كه در منطقه22كه قطب گردشگري پايتخت به‌حساب مي‌آيد زميني را براي ساخت شهر بازي درنظر گرفته‌ايم اما به‌دليل ضعف‌هايي كه در كشور داريم بخش خصوصي براي سرمايه‌گذاري در آن هنوز ابراز علاقه نكرده است.

وي در ادامه با تأكيد بر اينكه انتقاد، اساس سازندگي است و تا انتقاد نباشد كارها به خوبي پيش نخواهد رفت، عنوان كرد: انتقاد درست و سازنده مي‌تواند از خطاها جلوگيري كند و كارها را با دقت بيشتر پيش ببرد. قاليباف با اشاره به اينكه گاهي جملات و حرف‌هايي از برخي افراد شنيده مي‌شود كه انصاف در آن وجود ندارد، افزود: جا دارد امروز و در اين مراسم درباره برخي سخنان توضيح بدهم. شهردار تهران با اشاره به اينكه در تمامي اين سال‌ها مورد انتقاد هر دو جريان سياسي كشور بوده‌ام تنها به اين دليل كه به ميل آنها رفتارنكردم، خاطرنشان كرد: چرا بايد يك جوان معتقد، متعهد و متخصص از خدمت به هموطنان خود محروم شود.

  • تحول در ايجاد زيرساخت‌هاي شهري

‌قاليباف با بيان اينكه برخي گاهي اوقات موضوعاتي را مطرح مي‌كنند و حرف‌هايي مي‌زنند كه با طرح آنها تنها به فكر مطرح كردن خود هستند، گفت: مي‌گويند طي 10سال اخير شهر را نابود كردند! امروز شهر تهران را نگاه‌ و با گذشته مقايسه كنيد؛ البته كساني اين سخنان را مطرح مي‌كنند كه خودشان بيشتر از ما در اين شهر فرصت داشتند اما اقداماتي انجام نداده‌اند و هميشه در پست‌هايي به‌مراتب بالاتر از ما قرار داشته‌اند اما هيچ‌گاه اقدامات و عملكرد خود را مطرح نمي‌كنند.

قاليباف گفت: درگفتن برخي از حرف‌ها واقعا بي‌انصافي وجود دارد. وي با بيان اينكه كل بزرگراه‌هاي تهران تا سال 84تنها 304كيلومتر بوده است، تأكيد كرد: امروز بزرگراه‌هاي پايتخت به 533كيلومتر رسيده است و تقريبا دو‌برابر شده است. شهردار تهران با اشاره به اينكه ما هميشه از ساخت بزرگراه نواب به نيكي ياد كرده‌ايم اما ساخت اين بزرگراه چقدر زمان برده است، افزود: براي ساخت بزرگراه امام علي(ع)، 12هزار‌خانه تملك شد، 57پل بزرگ روي اين بزرگراه ساخته شد و اينها در حالي بود كه يك روز تأسيسات شهري براي ساخت اين بزرگراه كه شمال و جنوب شهر را به هم متصل مي‌كند، مختل نشد.

شهردار تهران تأكيد كرد: تا قبل از سال 84يك متر تونل ترافيكي در شهر نداشتيم و براي ساخت تونل رسالت 11سال زمان صرف شد، 70درصدهزينه تونل صرف شد اما 43درصد پيشرفت فيزيكي داشت. درحالي‌كه هم‌اكنون بيش از20كيلومتر تونل درشهر تهران وجود دارد كه با استانداردهاي روز دنيا ساخته شده است.

قاليباف با اشاره به اينكه كل پل در شهر تهران تنها 157پل بود، افزود: خوشبختانه تعداد اين پل‌ها امروز به 333پل رسيده است. ما دوربرگردان‌ها را جمع ‌ و تقاطع‌هاي غيرهمسطح كارشناسي‌شده احداث كرديم. وي با بيان اينكه البته دولت‌ها نيز با اين عزيزان كه هم‌اكنون اين سخنان را مطرح مي‌كنند هميشه همراه بودند و حتي نسبت سببي و نسبي ميان مسئولان دولت و مترو درگذشته وجود داشت، ادامه داد: با همه اين اوصاف تا سال 84با احتساب خط 5تنها 70كيلومتر مترو در شهر تهران ساخته شده بود. شهردار تهران گفت: من يك روز گفتم شمايي كه 13سال مسئوليت مترو را بر عهده داشتيد و ادعا مي‌كنيد كه اين كاره هم بوديد و حتي 5سال در دوره مديريت ما و زيرنظر ما مسئوليت مترو را بر عهده داشتيد، حداقل اين 5سال كه زيرنظر ما بوديد را با آن 8سال مقايسه كنيد و ببينيد در آن 8سال چه كارهايي صورت گرفت و در مقابل، اين 5سال پيشرفت چگونه بود؟

  • 300كيلومتر مترو تا پايان بهار

قاليباف با بيان اينكه به اميد خدا تا پايان بهار امسال خطوط متروي تهران به 300كيلومتر خواهد رسيد، تصريح كرد: درحالي خطوط متروي تهران تكميل مي‌شود كه ما هم تحريم داخلي و هم تحريم خارجي بوده‌ايم. به گفته وي شركت واگن‌سازي‌ مترو نيز از ابتداي سال در 3شيفت كاري فعاليت مي‌كند. شهردار تهران با اشاره به اينكه مي‌گويند تنها به سخت‌افزار شهر توجه شده است، گفت: بيش از 50درصد از زيرساخت‌هاي تهران در 10سال اخير ايجاد شده است.

شهردار تهران با تأكيد بر اينكه هركس وارد پايتخت مي‌شود تفاوت را نسبت به قبل متوجه مي‌شود، خاطرنشان كرد: ما بدون ايراد نيستيم اما قطعا اشكالات ما از آن عزيزان كمتر است. قاليباف با اشاره به اينكه مردم ما وظيفه خود را نسبت به انقلاب درهر زمان به خوبي انجام داده‌اند، ادامه داد: نبايد چون بلد نيستيم كاري را انجام دهيم غرغر كنيم. حسادت گاهي اوقات باعث مي‌شود حرف‌هايي زده شود كه اصلا درست نيست.

‌شهردار تهران ادامه داد: من به آن عزيزان كه مي‌خواهند حرف‌هايشان شنيده شود بايد بگويم قرار نيست پيشرفت‌ها را ناديده بگيرند. امروز اگر مي‌خواهيم گزارشي بدهيم بايد به ساير كشورها نيز نگاه كنيم. قاليباف با تأكيد بر اينكه مردم امروز آگاه هستند، ادامه داد: ما از مردم عذرخواهي مي‌كنيم كه زيبنده و در ‌شأن آنان نتوانستيم خدمت كنيم اما اعلام كنيم كه انصاف نيست در برخي از مقاطع سياسي سخناني مطرح شود كه درست نيست.

وي با اشاره به اينكه تمامي پروژه‌هاي نيمه‌تمام شهري در يكي، دو ماه آينده به بهره‌برداري خواهند رسيد، تأكيد كرد: تنها امكان دارد پروژه شهيد شوشتري به بهره‌برداري كامل نرسد. البته جا دارد از مقام معظم رهبري براي كمك به پيشرفت اين پروژه تشكر كنم زيرا پروژه شهيد شوشتري از مراكز مهم نظامي، امنيتي و زيست‌محيطي عبور مي‌كند.
براي رفع بيكاري 90درصدي جوانان بايد فكر شود

شهردار تهران در مراسم بهره‌برداري از 9پروژه عمراني پايتخت با بيان اينكه حيات هر جامعه‌اي بستگي به كاري دارد كه در آن جامعه انجام مي‌شود، گفت: 90درصد جوانان فارغ‌التحصيل ما اكنون بيكار هستند و بايد فكري براي اين عزيزان كرد. قاليباف با اشاره به اينكه در حوزه رسيدگي به محرومان و توجه به معلولان نيز اقدامات قابل توجهي انجام داده‌ايم، تأكيد كرد: بانواني در اين شهر سرپرست خانوار هستند و در خانه‌هاي استيجاري زندگي مي‌كنند.

از تك‌تك اين عزيزان بپرسيد كه آيا شهرداري تهران به آنان مراجعه كرده يا نه ؟ شهردار تهران همچنين افزود: چندين هزارنفر درطول روز درگرمخانه‌هاي شهرداري تهران ‌تر و خشك مي‌شوند. قاليباف در ادامه به ساخت، نوسازي يا تجهيز 400مسجد در پايتخت و افزايش سرانه‌هاي فرهنگي تهران در زمينه تئاتر و سينما با اقدامات شهرداري تهران اشاره كرد. وي همچنين از تفكيك 19درصدي زباله از مبدأ گفت كه اين مقدار در گذشته تنها 4درصد بوده است. اين در حالي است كه به گفته شهردار تهران حداقل 2مجموعه بزرگ تبديل زباله به برق در تهران راه‌اندازي شده و در آينده‌اي نزديك بيش از دو‌سوم زباله‌هاي تهران به برق تبديل خواهد شد.

کد خبر 365804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha