همشهری آنلاین: کتاب فروشنده، فروش گام به گام بیمه عمر تالیف مجید اجاقی از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شد.

فروش گام به گام بیمه عمر

در کتاب فروشنده، گام‌های دشوار ساده سازی و ساده‌گویی و ساده‌نویسی مفاهیم علمی را بسیار آسان و زیبا نشان داده است. کتاب پر است از استعاره و با به کارگیری به جای صحیح استعاره‌های آشنا و ملموس زندگی ما، خواننده را در مسیر گام به گام خود همراه می‌سازد و با بیان خاطرات و مثال‌ها، آموزش توصیفی را در کنار آموزش تجویزی به زیبایی به تصویر می‌کشد.

در این کتاب، سه ویژگی یک آموزش موفق شامل امید، آگاهی و مهارت با هم، آمیزه‌ای از دانایی برای موفقیت در فروش بیمه را حاصل کرده‌اند.

بعضي از منابع و سخنرانان در انگيزه‌سازي و اميد دادن بسيار موفق هستند، اما گاه پس از مدتي كه از مطالعه‌ي آن كتاب مي‌گذرد يا از حضور در آن سخنراني سپري مي‌شود، مي‌بينيم كه آگاهي و مهارتي اتفاق نيفتاده است.

بعضي كتابها و سخنرانان شبيه دانشگاهها عمل مي‌كنند، كه اميد و آگاهي را مي‌فروشند. خواننده و شنونده با مفاهيم علمي بسياري آشنا مي‌شود و به عبارتي آموزش تجويزي بخوبي اتفاق افتاده است. اما ايراد كار در اينجاست كه فرد يك گوينده‌ي خوب است، مثل مفسر بازي فوتبال كه بازي را بخوبي تفسير مي‌كند، اما خودش بازيكن و مربي خوبي نيست و آنها را نمي‌تواند در مرحله‌ي عمل پياده كند. اما موفقيت زماني رقم مي‌خورد كه جامعيت بين اميد، آگاهي و مهارت حاصل شود. ما به انگيزش و اميد نياز داريم و در كنار آن بايد بتوانيم گنجينه‌ي واژگان‌مان را قوي كنيم و از دانش بسيار خوبي متناسب با عصر امروز بهره‌مند باشيم، اما در دنياي عمل به انسان با مهارت پول مي‌دهند و صداي جيرينگ با توان مهارتي شنيده مي‌شود. پس اميد و آگاهي لازم هستند، اما كافي نيستند. براي كافي بودن بايد مهارت داشته باشيم؛ مهارتي جامع شامل مهارت بينشي، فني، حسي و ارتباطي. در اين كتاب تمام اين مفاهيم بخوبي رعايت و پياده شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب فروشنده به شرح زیر است:

فصل اول: ورود به صنعت بیمه
فصل دوم: انتخاب هدف و برنامه‌ریزی
فصل سوم: شناخت بازار هدف
فصل چهارم: زیرساختهای جلسه‌ی فروش
فصل پنجم: مدیریت جلسه‌ی فروش
فصل ششم: هفت الماس
فصل هفتم: قطعی کردن فروش
فصل هشتم: فروش غیرمستقیم
فصل نهم: پایدارسازی مشتریان
فصل دهم: دهکده‌ی داخلی فروش

علاقه‌مندان ‌‌برای اطلاع بیشتر و‌خرید این کتاب می‌توانند به نشانی فروشگاه اینترنتیwww.marketingshop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 71 و 66408251 تماس بگیرند.

کد خبر 365693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha