همشهری آنلاین: رییس پلیس راه کشور گفت: با آغاز تعطیلات نوروزی، علی رغم افزایش سفرها در جاده های کشور هرچند حوادث رانندگی سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد، متاسفانه در این مدت ۱۶۰نفر از هموطنان کشته و سه هزار نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرتیپ محمد حسن حمیدی در بیرجند دلایل عمده تصادف در جاده های صاف و استان های بیابانی کشور را خستگی، خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز ذکر کرد.

به گفته وی علت حوادث رانندگی در جاده های دو طرفه سرعت و سبقت غیرمجاز است.

وی از اصفهان، فارس و خراسان رضوی به عنوان پرحادثه ترین استانهای کشور یاد کرد و گفت: 60 درصد حوادث رانندگی در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است.

رییس پلیس راه کشور گفت: با توجه به مسیر طولانی در برخی استان ها، رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی یکی از عوامل اصلی تصادف است.

وی علت تصادف در بزرگراه باغچه خراسان رضوی را رعایت نکردن فاصله طولی خودروها عنوان کرد و افزود: با وجود اطلاع رسانی از طریق شبکه های مجازی و رسانه ها در مورد شرایط متفاوت جوی در مناطق مختلف کشور، این حادثه رخ داد.

سرتیپ حمیدی به رانندگانی که قصد سفر به استان هایی که شرایط جوی آن بارندگی و برفی است توصیه کرد که با سرعت مجاز رانندگی کنند.

وی یادآور شد: برخی افراد در جاده های لغزندگی همانند جاده صاف رانندگی می کنند در حالی که رانندگی در چنین شرایطی از هم متفاوت است.

کد خبر 365557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha