همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشوری از کاهش ۸ تا ۱۳ درجه سانتیگراد دمای هوا در شمال شرق کشور تا یکشنبه خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشوری اعلام کرد: ساکنان هرمزگان، فارس، بوشهر، جنوب و غرب کرمان و ایلام با وقوع طوفان تندری (بارش باران توام با رگبار و صاعقه، باد شدید و تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیل ها و رودخانه ها) روبرو می‌شوند.

همچنین امروز بارش برف در استان های کردستان، همدان، بخش های کوهستانی استان مرکزی، ارتفاعات گلستان، خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان به لغزندگی راه ها می انجامد.

امروز همچنین بارش برف در مناطق کوهستانی لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات البرز در تهران و مازندران ادامه می یابد. از این رو، لغزندگی جاده های کوهستانی شمال غرب، دامنه های البرز و زاگرش مرکزی به سبب بارش برف رخ می دهد.

توصیه می شود خودروهای عبوری از این راه ها برای جلوگیری از خسارت و حفظ ایمنی تسهیلات لازم را همراه داشته باشند.

جمعه و شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است. از این رو، تردد شناورهای سبک باید با احتیاط انجام شود.

کاهش ۸ تا ۱۳ درجه ای دمای هوا در شمال شرق کشور

یکشنبه از شدت بارش ها در نیمه غربی کشور کاسته می شود و بارش های شدید به نیمه شرقی و جنوبی می رسد.
از امروز تا یکشنبه دمای هوا در شمال شرق کشور ۸ تا ۱۳ درجه سردتر می شود. از این رو، به مسافران مشهد مقدس و شهرهای این منطقه توصیه می شود لباس گرم همراه داشته باشند.

  • پیش بینی هوای پایتخت

جمعه و شنبه برای تهران آسمان ابری، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد و مه صبحگاهی در برخی نقاط پیش بینی شده است. کمینه دمای صبح جمعه ۹ درجه بود و بیشینه آن ۱۰ درجه سانتیگراد می‌شود.

کد خبر 365511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha