همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نامگذاری سال جدید با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: قطعا محور حرکت ملت ایران در سال ۹۶ اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

خانه ملت نوشت: علی لاریجانی افزود: اقتصاد مقاومتی بخش‌های مختلفی دارد که حمایت و قدردانی از تولیدکنندگان داخلی بخشی از این عرصه است.

رییس مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه خاص به عرصه تولید ملی تاکیدکرد و گفت: در سال 95 اقدامات موثری در این حوزه صورت گرفت و مجلس نیز مصوبات بسیار خوبی در این زمینه داشت.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بانک ها زمینه های لازم را فراهم کرده و در این عرصه به روستاها و صنایع تکمیلی توجه خاصی شود. از طرف دیگر وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید نگاه ویژه ای به حوزه اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

لاریجانی ادامه داد: در سال های گذشته در کشور بیشتر به حوزه تولید و فروش نفت و گاز توجه و کمتر به عرصه معادن پرداخته شده است که قطعا باید توجه خاصی به این بخش شود.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای حمایت از تولید ملی باید در تعرفه واردات به ویژه در حوزه منسوجات تجدیدنظر شود؛ از طرف دیگر باید رقابت داخلی برای بهبود تولیدات داخل کشور افزایش یابد.

وی بر لزوم توجه به مقوله صادرات تاکید کرد و گفت: قطعا حمایت و توجه به حوزه صادرات موجب تولید و افزایش ثروت در کشور می شود از این رو تدابیر رهبر معظم انقلاب از موارد کلیدی بوده که توجه و اجرای آن موجب تقویت چرخه تولید در کشور می شود.

کد خبر 365400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha