همشهری آنلاین: رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۱۰ هزار صندوق (شعبه) اخذ رای به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد محمودی شاه نشین در جریان حضور در ستاد انتخابات شهرستان تهران و بازدید از روند فعالیت های این ستاد در جمع خبرنگاران افزود: انتخابات در شهرهایی که شورای شهر آنها 7 یا 9 نفر عضو دارند، به صورت الکترونیکی برگزار می شود که بزودی اسامی این شهرها اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: در بخشی از رای گیری الکترونیکی شرایطی برای احراز هویت رای دهندگان و شاخص هایی چون تابعیت و اینکه آیا قبلا رای داده اند یا خیر نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، تمامی زیرساخت های نرم و سخت افزاری برای برگزاری الکترونیک انتخابات شوراها فراهم شده و این امیدواری وجود دارد که با موفقیت رای گیری الکترونیکی در این صندوق ها، بتوانیم دوره های بعدی انتخابات شوراها را در سراسر کشور بصورت الکترونیکی برگزار کنیم.

محمودی شاه نشین اظهار کرد: پیش بینی می کنیم دراین دوره از انتخابات شوراها بین 250 تا 400 هزار نفر در سراسر کشور نامزد شوند که با توجه به این حجم از ثبت نامی ها، باید در مدت یکماه بررسی صلاحیت آنها در مراجع چهارگانه و کنترل مدارک انجام شود.
به گفته رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، تمام تلاش مسئولان دراین زمینه این است که افراد سالم و دارای صلاحیت وارد رقابت های انتخاباتی شوراها شوند.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

کار ثبت نام نامزدهای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراها از روز گذشته(30 اسفند) آغاز شده و تا 6 فروردین ادامه دارد.
روز گذشته(نخستین روز ثبت نام) در مجموع 172 نفر به عنوان نامزد عضویت در شورای اسلامی شهر تهران در فرمانداری پایتخت ثبت نام کردند.

شورای اسلامی شهر تهران در دوره فعلی(دوره چهارم) 31 عضو داشت که براساس قانون جدید و مصوب مجلس شورای اسلامی، تعداد اعضا در دوره پنجم به 21 نفر کاهش یافته است.

کد خبر 365372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha