همشهری‌آنلاین: در آخرین روزهای پایانی سال یکی از بازارهای پر تقاضا و پر مصرف، بازار آجیل و تنقلات است که در این بازار فندوق، بادام هندی، گردو و میوه خشک جزو گران‌ترین اقلام محسوب می‌شوند و نخودچی، ‌کشمش از ارزان‌ترین اقلام هستند.

انواع آجیل (هر کیلوگرم) قیمت
انواع پسته ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان
بادام خام ۶۲ هزار تومان
بادام شور ۶۰ هزار تومان
بادام هندی ۷۰ هزار تومان
بادام زمینی ۲۵ هزار تومان
مغز فندوق ۷۸ هزار تومان
تخمه ژاپنی ۴۳ هزار تومان
تخمه کدو ۳۲ هزار تومان
تخمه آفتاب گران ۱۴ هزار تومان
تخمه هندوانه ۲۰ هزار تومان
فندوق با پوست

۵۲ هزار تومان

توت خشک ۸۰ هزار تومان
گردو درجه یک ۷۳ هزار تومان
کشمش ۱۵ هزار تومان
نخودچی ۱۲ هزار تومان
میوه خشک ۸۰ هزار تومان
انجیر ۶۵ هزار تومان

بازار انواع آجیل و تنقلات در آستانه عید نوروز با رفت و آمد و جنب و جوش نسبتا زیادی همراه شده است و بررسی‌ها از وضعیت قیمت‌ها نشان می‌دهد که قیمت انواع اقلام با ثبات نسبی در مقایسه‌های ماه‌های اخیر همراه شده و تغییر چندانی پیدا نکرده است.

به گفته برخی از فروشندگان تقریبا برای همه محصولات تولید و عرضه به قدر کفایت وجود داشته است و از سوی دیگر ظرفیتی برای افزایش قیمت‌ها به دلیل افت تقاضای این محصولات در چند سال اخیر، ‌وجود ندارد.

در میان اقلام مختلف آجیل به طور معمول پسته، بادام شور، بادام هندی، ‌مغز فندوق و تخمه ژاپنی از اقلام اصلی و پر مصرف آجیل برای عید محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا،بر این اساس انواع پسته کیلویی ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان، بادام خام کیلویی ۶۲ هزارتومان، ‌ بادام شور کیلویی ۶۰ هزار تومان، بادام هندی کیلویی ۷۰ هزارتومان، بادام زمینی ۲۵ هزارتومان، ‌ مغز فندوق کیلویی ۷۸ هزارتومان، تخمه ژاپنی کیلویی ۴۳ هزار تومان، تخمه کدو کیلویی ۳۲ هزارتومان، تخمه آفتاب گردان ۱۴ هزار تومان و تخمه آفتاب گران عرضه می‌شود.

همچنین هر کیلوگرم فندوق با پوست کیلویی ۵۲ هزار تومان، توت خشک کیلویی ۸۰ هزار تومان، گردو درجه یک کیلویی ۷۳ هزار تومان، ‌ کشمش کیلویی ۱۵ هزار تومان، ‌نخودچی کیلویی ۱۲ هزارتومان، ‌ میوه خشک کیلویی ۸۰ هزار تومان، ‌ میوه خشک کیلویی ۵۰ هزار تومان و انجیر کیلویی ۶۵ هزار تومان قیمت دارد.

کد خبر 365312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha