همشهری‌آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ساخت هم‌زمان ۱۶ آزادراه در کشور خبر داد.

خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح کنارگذر غربی کرمانشاه که با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید، با اشاره ساخت هم‌زمان ۱۶ آزادراه در کشور گفت: شش مورد این پروژه‌ها عملا بسیار عظیم هستند.

خادمي از فعالیت مستقیم ۱۵ هزار نفر در انجام عملیات اجرایی این تعداد آزادراه خبر داد و اظهار کرد: به‌طور مثال فقط در آزادراه شمال در قطعه اول سه هزار و 400 نفر مشغول کار هستند. همچنین پنج هزار دستگاه ماشین سنگین در مجموع این ۱۶ پروژه آزادراهی فعال هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ساخت هزار کیلومتر بزرگراه به‌صورت باند دوم و یا چهاربانده در کشور در سال جاری، گفت: ساخت این میزان بزرگراه با وجود تنگناهای مالی در سال جاری قابل قبول است.

او با بیان این‌که دو کریدور بزرگراهی "بندر امام (ره) به مرز بازرگان" و نیز "بندر امام (ره) -چابهار- بندر گواتر" داری ردیف اعتباری هستند، گفت: کنارگذر غربی کرمانشاه در میانه کریدور شماره ۱۰ که همان کریدور بندر امام (ره) -مرز بازرگان است قرار دارد که افتتاح آن موجب می‌شود ترافیکی ترانزیتی این مسیر وارد شهر کرمانشاه نشود و بهره‌برداری از آن عملا ترافیک شهر و تصادف‌ها را کاهش می‌دهد.

معاون وزير راه با بیان این‌که در بخش ریلی کشور تعهد ساخت سه هزار و 500 کیلومتر مسیر ریلی جدید از ابتدای عمر دولت یازدهم وجود داشت، گفت: در مرحله نخست کار احداث خطوط ریلی پنج استان شامل استان‌های کرمانشاه، رشت، همدان، کردستان و آذربایجان غربی در اولویت قرار گرفت.

خادمي افزود: عملیات زیرسازی محورهای ریلی این پنج استان تا به امروز بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملا زیرسازی در این محورها تمام شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد: دربحث روسازی این پنج محور به دلیل عدم ورود ریل به کشور عملا نمی‌شد اقدامی انجام داد که خوشبختانه با اختصاص فاینانس دو هزار کیلومتر ریل تهیه شده و از ابتدای امسال ریل‌گذاری در این پنج محور در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی ریل‌گذاری این پنج محور، گفت: در تمامی این پنج محور در هر کدام کمتر از ۱۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری باقی مانده و روزانه حدود پنج کیلومتر ریل‌گذاری در این محورها در حال انجام است.

خادمی با اشاره به فعال بودن کار در این پنج محور، گفت: امیدواریم که از بهار سال آینده به تدریج شاهد بهره‌برداری از این محورها باشیم و تا پایان سال بتوانیم به تمامی تعهدهاي خود در بخش ریلی کشور عمل کنیم.

کد خبر 365310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha