همشهری آنلاین: تیم ملی کشتی فرنگی ایران در دومین دیدارش در جام جهانی کشتی فرنگی مقابل روسیه شکست خورد تا شانس حضور در فینال مسابقات و کسب عنوان قهرمانی را از دست بدهد.

greco roman

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سی و پنجمین دوره رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی از صبح امروز با حضور 8 تیم برتر جهان در سالن کوثر شهر آبادان آغاز شده است که تیم ملی کشورمان در دومین دیدارش با نتیجه 5 بر 3 مغلوب روسیه شد.

از حوادث مهم این مسابقه می توان به پیروزی یوسف قادریان، دارنده مدال برنز جهان مقابل رمضان آباچاریف، قهرمان جهان از روسیه با نتیجه 3 بر صفر اشاره کرد.

محمدعلی گرایی نیز مقابل ابوزید مانتسیگوف، قهرمان جوانان جهان، قهرمان روسیه و جام پادوبنی در وزن 71 کیلوگرم با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید.

در وزن 98 کیلوگرم سید مصطفی صالحی زاده، دارنده مدال طلای جوانان جهان دست به کار بزرگی زد و با نتیجه 5 بر صفر اولیور هاسلر، نایب قهرمان 2014 جهان از آلمان را مغلوب کرد.
این 3 کشتی گیر 3 پیروزی کشورمان را مقابل روسیه کسب کردند.

در 130 کیلوگرم بهنام مهدی زاده، قهرمان آسیا مغلوب سرگئی سمینوف، دارنده مدال برنز المپیک و نقره جوانان جهان شد.

  • نتایج انفرادی این رقابت به شرح زیر است:

ایران 3 - روسیه 5

59 کیلوگرم: سامان عبدولی - مینگیان سیمینوف، برنده (یک بر 3)
66 کیلوگرم: علی ارسلان - آرتم سورکوف، برنده (4 بر 7)
71 کیلوگرم: محمدعلی گرایی، برنده - ابوزید مانتسیگوف (4 بر صفر)
75 کیلوگرم: سعید عبدولی - رومن ولاسوف، برنده (یک بر 5)
80 کیلوگرم: یوسف قادریان، برنده - رمضان آباچاریف (3 بر صفر)
85 کیلوگرم: حسین نوری - داویت چاکوتادزه، برنده (صفر بر 9)
98 کیلوگرم: سید مصطفی صالحی زاده، برنده - ماکسیم استفاریان (2 بر صفر)
130 کیلوگرم: بهنام مهدی زاده - سرگئی سیمینوف، برنده (یک بر 2)

با توجه به این شکست و شانس بالای روسیه برای پیروزی در دیدار سوم مقابل آلمان که تیم چندان قدرتمندی نشان نداد و با نتیجه 7 بر یک مغلوب ایران شد، بنظر می رسد که تیم کشورمان حتی در صورت پیروزی مقابل قزاقستان در دیدار فردا، عملا شانسی برای حضور در دیدار نهایی و مبارزه در فینال نخواهد داشت و باید برای حضور در مسابقات رده بندی و کسب عنوان سومی مبارزه کند.

به گزارش فارس، تیم کشورمان که در گروه اول با تیم های روسیه، آلمان و قزاقستان هم گروه است صبح فردا در سومین و آخرین دیدارش در مرحله گروهی با قزاقستان دیدار خواهد کرد. مسابقات فینال و رده بندی عصر فردا برگزار می شود.

* حواشی این مسابقه را در زیر بخوانید:

* نگرانی‌های رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی که در کنار دولت تورلیخانوف، نماینده اتحادیه جهانی کشتی در کنار تشک نشسته است در جریان دیدارهای نمایندگان کشورمان جالب توجه بود، بخصوص در جریان دیدار سامان عبدولی مقابل حریف روس در وزن 59 کیلوگرم که خادم کش و قوس های زیادی به خود وارد کرد.

* خادم در حین برگزاری مسابقات نمایندگان کشورمان به سالن گرم رفت. وی در دقایقی نیز به صورت ایستاده مسابقات را پیگیری می کرد و مانند یک مربی علاقمند بود فرنگی کاران را کوچ کند. این موضوع به دفعات در جریان این مسابقه رخ داد و نگرانی های خادم تمام شدنی نبود به طوری که در مسابقه سنگین وزن و دیدار مهدی زاده با سیمینوف به اوج خود رسید.

با توجه به حساسیت مسابقه پایانی و نقش آن در تعیین تیم پیروز رسول خادم در حین این دیدار از راه دور نکات فنی لازم را گوشزد می کرد.

مهدی زاده با پیروزی در این مسابقه می توانست ایران را برنده جدال با روسیه کند.

* در جریان دیدار وزن 66 کیلوگرم بین ارسلان و حریف روس زمانی که داوران در اعتراض مربیان امتیازی به اجرای فن نماینده کشورمان ندادند تماشاگران اعتراض کردند. بعد از اینکه دست حریف روس بالا رفت باز هم تماشاگران او را هو کردند.

کد خبر 365251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha