سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت علوم با تشریح جزئیات ظرفیت پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه در سال آینده گفت:

 ظرفیت‌های جدید با تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه یکسان است.

دکتر حسن خالقی در گفتگو با مهر با بیان این خبر متذکر شد که البته به دلیل اینکه برخی از داوطلبین ممکن است در رشته‌های مورد علاقه خود قبول نشوند از هر 10 نفر 9 متقاضی وارد دانشگاه می‌شود.

خالقی افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، مجموع ظرفیت پذیرش دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌های دولتی، غیر انتفاعی، علمی کاربردی و غیردولتی سال آینده یک میلیون و 500 هزار نفر است و این تعداد جوابگوی تمام متقاضیان ورود به آموزش عالی خواهد بود.

وی در تشریح جزئیات پذیرش سال آینده گفت: پذیرش از طریق آزمون سراسری سال آینده که شامل دوره‌های روازنه دولتی، شبانه، پیام نور و غیرانتفاعی می‌شود 600 هزار نفر برآورده شده‌است و در دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در دوره‌های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی 250 هزار نفر پذیرش می شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم در مورد پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اظهار داشت: در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی دانشگاه آزاد نیز 450 هزار نفر در سال آینده پذیرش خواهند شد.

وی افزود: آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای و مراکز تربیت معلم نیز برای سال آینده پذیرای 100 هزار دانشجوی ورودی جدید خواهند بود.

خالقی به مهر گفت: همچنین 100 هزار ظرفیت برای دوره‌های فراگیر پیام نور، مجازی، رادیو تلویزیونی و مناطق آزاد پیش‌بینی شده‌است.

کد خبر 36508

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز