همشهری آنلاین: مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: سقف کمک بلاعوض خرید و نوسازی کمیته امداد به مددجویان روستایی مبلغ ۱۵میلیون تومان و برای مددجویان شهری ۲۵میلیون تومان بوده که اولویت ارائه این تسهیلات با زنان سرپرست خانوار و ایتام است.

به گزارش ایسنا، محسن ولیئی با بیان اینکه یکی از فعالیت های اصلی این نهاد تامین مسکن برای محرومان جامعه است، اظهار کرد: از مجموع ۲۳۸ واحد مسکونی واگذاری به مددجویان تحت حمایت این نهاد در ۱۱ ماهه امسال، تعداد ۴۵ واحد روستایی و ۱۹۳ واحد شهری بوده است.

وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی در قالب پرداخت های بلاعوض از سوی این نهاد، کمک های دریافتی از خیران و همچنین آورده مددجو تامین مالی شده است.

ولیئی با اشاره به اینکه برای ساخت این تعداد واحد مسکونی بیش از ۸۱ میلیارد و ۷۰۱ میلیون ریال هزینه شده است، افزود: از مجموع این مبالغ بیش از ۶۰ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال از منابع امدادی و بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات مسکن کمیته امداد استان تهران و مابقی از آورده مددجو تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: علاوه بر ارزان بودن قیمت ساخت مسکن مددجویی، از کیفیت مناسب با رعایت اصول فنی و مهندسی برخوردار هستند، از جمله ضدزلزله بودن با الزام به رعایت آئین نامه ۲۸۰۰ از ویژگی‌های خاص این واحدهای مسکونی است.

وی با اشاره به تعمیر و بازسازی 1317 واحد مسکونی مددجویی، بیان کرد: برای این تعداد تعمیرات مسکن، بیش از ۳۰ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال توسط کمیته امداد استان تهران هزینه شده است.

ولیئی مسکن را یکی از ضروری ترین و اولویت دارترین نیازهای مددجویان عنوان کرد و گفت: سقف کمک بلاعوض خرید و نوسازی کمیته امداد به مددجویان روستایی مبلغ ۱۵میلیون تومان و برای مددجویان شهری ۲۵میلیون تومان است که اولویت ارائه این تسهیلات با زنان سرپرست خانوار و ایتام است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درپایان گفت: با تلاش های کمیته امداد امام خمینی(ره)، همکاری و مشارکت مسئولان و نیکوکاران زمینه بهره مندی مسکن برای تعداد بیشتری از خانواده های نیازمند فراهم می‌شود.

کد خبر 365039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha