دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

در فاصله ۲‌ ماه مانده تا آغاز هفتادمین جشنواره فیلم کن در فرانسه، گمانه‌زنی‌ها از احتمال حضور چند فیلم ایرانی در بخش‌های رسمی این دوره حکایت می‌کند.

سینما

ضمن اينكه نام تنها فيلمساز ايراني برنده نخل طلايي هم بار ديگر در سواحل جنوب فرانسه مي‌پيچد.به گزارش همشهري، جشنواره فيلم كن 2017 روز 17مي ‌در اين شهر ساحلي افتتاح مي‌شود و تا امروز جز اعلام نام پدرو آلمودووار به‌عنوان رئيس هيأت داوران، جزئياتي ديگر از اين رويداد مهم سينمايي رسانه‌اي نشده است. برخي منابع خبري ازجمله اسكرين‌ديلي معتقدند درگذشت ناگهاني و غمبار عباس كيارستمي بهترين بهانه را به‌دست برنامه‌ريزان كن داده تا از آخرين ساخته او در يكي از بخش‌هاي رسمي رونمايي كنند.

«24فريم» با نام اصلي و كامل «24فريم پيش و پس از لومير» فيلمي تجربي بود كه زنده‌ياد كيارستمي فرصت به پايان رساندنش را نيافت و به‌احتمال فراوان نسخه كامل آن نخستين بار در كن به نمايش درمي‌آيد. از ديگر گزينه‌هاي احتمالي كه با نام ايران به جشنواره كن سال آينده مي‌روند، مي‌توان به انيميشن 90دقيقه‌اي «تابوي تهران» به كارگرداني علي سوزنده، فيلمساز ايراني مقيم آلمان اشاره كرد.

جست‌وجو براي يافتن نام و نشاني از فيلم در صفحه‌هاي فارسي تقريبا نتيجه‌اي به‌دست نمي‌دهد اما براساس اطلاعاتي كه سايت‌هاي imdb و سينه‌يوروپ از تابوي تهران داده‌اند، چنين به‌نظر مي‌رسد فيلم ارائه‌گر تصويري تيره از ايران است و شايد به همين دليل به مذاق برنامه‌ريزان كن خوش آمده باشد.

سال‌ها پيش مرجانه ساتراپي هم با انيميشن ضدايراني «پرسپوليس» البته به نمايندگي از فرانسه در جشنواره فيلم كن شركت كرد و برنده جايزه ويژه هيأت داوران شد. به‌دليل 70ساله شدن جشنواره كن، حضور چهره‌ها در اين رويداد در تاريخ آن ثبت مي‌شود و زنده شدن نام كيارستمي هم مي‌تواند هديه فرانسوي‌ها به يكي از محبوب‌ترين فيلمسازان تاريخ كن باشد. كن 2017از 17تا 28مي‌ برگزار مي‌شود اگر «دانكرك» كريستوفر نولان تا آن زمان آماده شود، مي‌تواند بهترين گزينه براي اكران در افتتاحيه باشد.

کد خبر 364991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha