همشهری آنلاین: ستاد مرکزی راهیان نور کشور از برگزاری آیین معنوی «عصری با شهدا» از ۲۴ اسفند تا ۴ فروردین ۹۶ در یادمان شهدای شلمچه خبر داد.

شهدا

به گزارش ستاد مرکزی راهیان نور کشور، در آیین معنوی که 2 ساعت قبل از اذان مغرب و عشا آغاز می‌شود، از بازه زمانی 24 تا 30 اسفند حجت الاسلام و المسلمین «محمدمهدی ماندگاری» سخنرانی و «سعید حدادیان» و محمدحسین حدادیان مداحی می‌کنند. از تاریخ یک تا 4 فروردین سال آینده نیز حجت الاسلام و المسلمین «علیرضا پناهیان» سخنرانی و حاج «مهدی رسولی» مداحی می‌کنند.

براساس اعلام ستاد مرکزی راهیان نور کشور، همچنین ویژه برنامه تحویل سال نیز روز دوشنبه(30 اسفند) از ساعت 11 تا 14 با حضور حجت الاسلام پناهیان، مهدی سلحشور و ابراهیم سنایی برگزار خواهد شد.

شلمچه منطقه مرزی در غرب خرمشهر و نزدیکترین نقطه مرزی به شهر بصره عراق است.

شلمچه یکی از مهم ترین محورهای هجوم اولیه ارتش بعث عراق به کشورمان بوده است.

ارتش عراق با گذر از این منطقه به سوی خرمشهر تاخت. پس از عملیات بیت المقدس که به بازپس گیری خرمشهر انجامید، این منطقه همچنان در دست ارتش بعثی صدام باقی ماند. دشمن در سال 1364 به دنبال مشاهده آمادگی رزمندگان اسلام برای عملیات به فکر ایجاد مانعی غیر قابل نفوذ در این منطقه افتاد و آب زیادی را در زمینی به وسعت 75 کیلومتر مربع رها ساخت. در طول جنگ تحمیلی منطقه شلمچه صحنه عملیات های بیت المقدس، رمضان، کربلای 4، کربلای 5، کربلای 8 و بیت المقدس 7 بوده که در این میان عملیات کربلای 5 از جایگاه ویژه ای برخوردار است. این عملیات را می توان سخت ترین عملیات دوران دفاع مقدس نام برد. در عملیات کربلای 5 مردان بزرگی از این منطقه آسمانی شدند.

در یادمان شهدای شلمچه پیکر پاک و نورانی 8 شهید والامقام دفاع مقدس به خاک سپرده شده است.
یادمان شهدای شلمچه، یادآور عملیات غرورآفرین کربلای 5 است که رزمندگان اسلام در سال 65 جانانه ایستادند تا عزت و غیرت ایران اسلامی، برای دفاع از مرزهای خود را به نمایش جهانیان بگذارند.

کد خبر 364973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha