یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ترکیه در اقدامی که نقض آشکار قانون بین‌المللی است آب رود فرات را به روی مردم سوریه بست.

فقط چند روز بعد از سفر جان مک کین، سناتور آمریکایی به سوریه از طریق اراضی ترکیه، مقام‌هاي این کشور به بستن آب رود فرات به روی اراضی و مردم سوریه در شمال این کشور مبادرت ورزیدند که این کار، نقض آشکار موافقتنامه‌های بین‌المللی درباره تقسیم منابع آبی میان کشورها است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اسپوتنیک،با وجود آرامش نسبی که بر منطقه شمال سوریه به خصوص بعد از آزادسازی شهر حلب حاکم است به نظر می رسد برخی قدرت‌های خارجی بر ادامه بی‌ثباتی در این منطقه اصرار دارند هر چند که این بی‌ثباتی ها نتایج منفی به همراه داشته باشد.

بعد از گذشت شش سال از تنش در سوریه که ترکیه در آن نقش دشمن دولت سوریه را بازی کرد، مقام‌هاي ترک آب رود فرات را که منبع اصلی آب مورد نیاز برای ساکنان شمال سوریه است به روی مردم این منطقه بستند.

پایگاه اینترنتی فرانسوی زبان « ارت سور انفو » نیز اعلام کرد بستن آب رود فرات به روی مردم شمال سوریه 23 ام فوریه گذشته انجام شد و بازتاب منفی به همراه داشت و باعث شد فعالیت همه بخش‌های تولید آب سد « تشرین » متوقف شود و ذخیره آب این سد بسیار کاهش یابد.

این نخستین بار نیست که ترکیه آب فرات را به روی سوریه می بندد و مردم این کشور را از منابع آبی مورد نیاز خود محروم می کند.
این اقدام‌ها با هدف کسب دستاوردهای سیاسی در منطقه انجام مي‌شود.

کد خبر 364746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha